EVENT


EVENT


Här finner du kommande event som SthlmUP arrangerar och även se historiken kring allt roligt vi hittat på tidigare.


Välkomna på SthlmUPs planeringsmöte!


Under detta möte kommer vi att gå igenom kommande event, projekt, viktiga dagar och datum med syfte att kunna planera in detta så smidigt som möjligt så att inget ska krocka eller komma ivägen för olika event. Vi ser helt enkelt över kommande månader för att säkerställa att ingenting ska krocka mellan de olika utskottens planeringar av de projekt som de håller i.

Det är även viktigt att notera att detta möte endast går ut på att planera och sätta datum. Det är alltså inget möte för diskussion. Därmed kommer koordinator och samtliga utskottsordförande endast gå igenom datum och tid, men inte gå in på några detaljer kring de event och projekt som tas upp. Mötets mål är alltså endast att planera och kommunicera så smidigt som möjligt för att säkerställa datum samt undvika att något krockar i planeringen för kommande månader.

Med det sagt, så välkomnar vi Er alla till att komma in och få en överblick över vad som händer inom föreningen, vilka event som är igång och vad som komma skall! Det är en fin möjlighet att få en helhetsbild av vad som pågår. Självklart så kommer vi att bjuda på kaffe och fika. 


Plats: Kårsalen (Studenthuset)

Datum: Onsdag 17/5

Tid: Kl 17:00

Hoppas att vi ses där! Och om ni har några frågor kring mötet ifråga får ni gärna kontakta koordinator Julia Fundingsrud.

Även om hösten känns långt bort är det hög tid att dra ihop vårt första uppstarts- och planeringsmöte inför höstens inspark. Insparken gör vi för att nya PAO-studenter ska få en rolig kickstart på sin studieperiod och möjlighet till att skapa gemenskap i klassgruppen och i föreningen. Sen kanske vi skåla med en öl eller diverse dryck på en uteservering efter mötet (förhoppningsvis i solen)?

Plats: Bojan eller Kårsalen

Datum: Måndag 13 maj

Tid: Kl 15:00

Under insparksmötet kommer vi bolla idéer, diskutera vad vi kan göra bättre och om vi ska ändras/läggas till inför kommande inspark. Exempel på tidigare arbetsuppgifter under insparken är att ringa nya studenter och välkomna dem till programmet, lekledare eller ansvarig under välkomstdagen, fadder för en grupp nya studenter, fejkstudenter och projektgrupper för de olika aktiviteterna (bl.a. bowling, sittning och pubrunda). Här hittar ni mer information om förra insparkens, med rollbeskrivningar som utgångspunkt.

Se till att dra med alla era vänner och sprid ordet om hur roligt det är att delta under insparken! Kom oavsett om du vill ta stort eller litet ansvar alternativt bara vill vara med och lyssna vad som finns föreningen. Alla är välkomna! Har du funderingar eller vill vara med på insparken men inte kan delta på mötet, hör av dig till Marina Hedberg eller Viktoria Orsén.

Hoppas att vi ses där! 🎉

SthlmUP bjuder in till frukostmöte för projektgruppen till Personalvetardagen 2019!

Under detta möte kommer vi att sätta alla ansvarsområden för projektgruppen. Vi kommer att prata mer om temat och påbörja planeringen inför personalvetardagen. Hjälp till att bjuda in personer som ni tror kan vara intresserad av att ha ett ansvar i projektet!

Hoppas att vi ses på första mötet!

Plats: Bojan
Datum: Torsdag 2/5
Tid: 09:00

Välkomna till vårens träningsglädje! 🏃🏾‍♀️💨

Oavsett erfarenhet eller ambitioner är det alltid kul att rusa i grupp, så snöra på dig dojjorna och häng med på den nya veckorutinen! 👊🏼


Vi börjar med att ta oss runt en 5km-runda på måndagar kl 16.30, tiden kan bero lite på hur era scheman kan se ut!

Så vill du haka på men har en föreläsning som slutar senare eller önskar mötas lite tidigare, skriv ett inlägg!


Plats: Stora Skuggan (bakom Universitetet)

Pepp: MASSOR 🎉

Hej alla sångfåglar och tondöva!


Nu anordnar nöjesutskottet en karaokekväll, och vi vill ha just dig där!

Vi firar in påsken och skärtorsdagen tillsammans med SthlmUP och karaoke. Vi kommer ha ett rum helt för oss själva och så kommer vi dessutom ha en egen bartender hela kvällen, hur fantastiskt? 🤩


Datum: 18/4 kl 20-22

Plats: K-Karaoke (Odenplan)

Pris: 120 kr/person


Antalet platser är begränsade och det kommer vara en bindande anmälan som ni hittar här! Så anmäl dig för att inte missa din plats till denna roliga kväll. Börja värma upp stämbanden så ses vi då😍

VÄLKOMNA PÅ TENTAPUB!


Just nu börjar många komma in i en riktigt kämpig tentaperiod på PAO-programmet... Exempelvis har T1 sin första salstenta, T3 kämpar på med dubbla ekonomikurser och T4 brottas med arbetsrätten. Men snart är det över! Och det är självklart värt att fira 🎉


SthlmUP anordnar därför en tentapub för alla som är sugna på att släppa loss efter allt plugg! Självklart är du också välkommen även om du inte skrivit någon tenta än. Vi kommer hålla till på Bojan och inleder kvällen med beerpong från kl 17 fredag den 22/3. Det är bara att droppa in när ni kan och vill 😄 Sedan drar Samhällsvetenskapliga föreningen drar igång sin egen pub från kl 19:00! Det kommer en hel del studenter och det kan bli en rejäl kö senare mot kvällen, så passa på att komma så tidigt som möjligt.

Har du din första salstenta någonsin i metodkursen?

Eller bara vill plugga inför kommande salstenta/hemtenta/uppgift?

 

Nu är ni alla välkomna till Pluggstuga i Kårsalen den 14 mars mellan kl 09:00-17:00! Det är bara att komma och gå som man vill under dagen. Ett bra tillfälle för att bolla idéer med andra, lära er av varandra, bara sitta koncentrerat själv under några produktiva timmar, eller varför inte ta hjälp av någon som går terminer över? Vi bjuder även på kaffe under dagen!


Välkomna =)

Styrelsen vill önska alla medlemmar varmt välkomna till SthlmUPs Årsmöte 2019!


Har du aldrig varit på ett årsmöte tidigare? Spännande! Det här är ett ypperligt tillfälle för dig att lära dig mer om SthlmUP och hur lite mer formella möten går till. Med det sagt är vi ju inte stela, men eftersom årsmöten styrs av föreningens stadgar (a.k.a. spelregler) som medlemmar genom tiderna har röstat igenom finns det regler att följa.


Alla medlemmar får komma, och här har DU möjlighet att komma med dina åsikter och tankar kring hur föreningen arbetar. För att påverka det kan du exempelvis lägga fram förslag på ändringar av vår stadga genom motioner (vilket vi gärna hjälper till med om du behöver hjälp). Annars är det bara att dyka upp och få vara med och rösta på de förslag som läggs!


Det bästa med årsmötet då? Du får vara med och rösta in den nya styrelsen! På årsmötet går samtliga i styrelsen av sina poster och de är därmed öppna för alla medlemmar att söka. Du kan nominera dig själv eller någon annan till någon av posterna i detta formulär. Sista nomineringsdag är måndag den 25e februari! Mer information om de olika posterna och rollbeskrivningar hittar du här.


Vi kan alla i styrelsen rekommendera dig att söka dig till en post! Det är ett arbete som både är roligt och utvecklande. Det förväntas inga tidigare erfarenheter inom styrelsearbete och alla hjälps åt. Varje person i styrelsen och en person ur valberedningen tar över vår Instagram (@sthlmup) under en dag var just nu, så gå in och kolla där om du vill höra våra egna beskrivningar av hur det är att sitta i en styrelse. Vill du veta mer får du också gärna mejla styrelsen@sthlmup.se!


Vill du lägga en motion behöver den skickas till styrelsen senast den 11 mars. Skicka den till styrelsen@sthlmup.se.


Förslag på dagordning

Mötets öppnande

Val av mötesfunktionärer:

stämmoordförande

stämmosekreterare

två justerare tillika rösträknare

Fastställande av röstlängd

Fråga om mötes stadgeenliga utlysande

Fastställande av dagordning

Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret

Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret

Presentation av reviderad budget för året

Behandling av propositioner samt motioner

Fråga om ansvarsfrihet för avgående styrelse för den tid revisionen avser

Val av styrelsen

Val av revisor

Val av valberedning

Övriga frågor

Mötets avslutande

Ses där!


Vi bjuder även på lunch såklart!


PS. Om du som medlem inte kan närvara får röstning ske genom ombud. En medlem får max rösta för 3 andra medlemmar. Se mer i våra stadgar under 4 Kap. Möten 3 §:

Nu är det äntligen dags - en gemensam sittning mellan KTH och SU!


Fredagen efter CSN och löning kommer studenter från KTH:s fysiksektion och PAO-programmet mötas för en kväll fylld med sång och skoj. Med Spotifylåtar som tema vill vi att du kommer klädd som en låt, tävlingar kommer baseras på temat så bring your A-game! Det kommer bli en riktigt rolig kväll och kanske någon överraskning på vägen! Efteråt blir det gemensam utgång på stan. 💃


När? Fredag den 1 mars kl 18:30

Var? Fysiksektionen - Konsulatet, Brinellvägen 89, 114 28 Stockholm

Kostnad? 160 kr. Alkoholfritt - 130 kr.

Tema? Kom som en spotifylåt!


Platserna till sittningen är slut. Skriv upp dig på reservlistan här!



Nu har vi ännu ett företagsbesök för er! 😃


Vi i SthlmUP är denna gång inbjudna till en workshop med tema ”HR inom offentlig verksamhet" tillsammans med Försäkringskassan. Så är du nyfiken på hur HR fungerar inom den offentliga sektorn? Självklart är du det! Anmäl dig då genom att skicka ett mejl till naringsliv@sthlmup.se.


Workshopen startar kl 16:00 och vi möts upp kl 15.45 (mötesplats kommer inom kort).


Varmt välkomna!

Varmt välkomna till Personalvetarnas dag i Uppsala - Sveriges största arbetsmarknadsdag för personalvetare!


Sedan 1999 har Uppsala universitets personalvetarförening Dynamicus årligen anordnat Personalvetarnas dag (PvD). Den 5 april öppnas dörrarna igen, till en naturlig mötesplats där studenter och representanter från arbetslivet träffas, samtalar, utbyter erfarenheter och nätverkar.


Denna vår kommer vi i SthlmUP få möjligheten att delta på PvD! I samarbete med Dynamicus kommer vi anordna en kostnadsfri bussresa från Stockholm till Uppsala samt gratis frukost och lunch under dagen för våra medlemmar. Dessutom kommer Dynamicus se till att vi får en lokal att hänga tillsammans i innan den legendariska Gasquen på kvällen efter PvD. Bindande anmälan till PvD läggs ut i här evenemanget kl 12 på fredag (18/1) - observera att antal platser är begränsat och att det är först till kvarn som gäller!


SVERIGES STÖRSTA PERSONALVETARDAG

Dagen lockar årligen hundratals besökare och kännetecknas av intressanta seminarier, kunniga föreläsare, informationstörstiga studenter och representanter från arbetslivet. Under åren har personalfrågor ur en mängd olika perspektiv behandlats, med teman som Den attraktiva arbetsplatsen, Kreativitet, Våga gå mot strömmen och Utmaningar. Årets tema släpps den 18 januari.


GASQUE PÅ STOCKHOLMS NATION

Denna fantastiska dag avslutas med en finsittning i Stockholm nations anrika salar. Här får ni chansen att uppleva Uppsalas student- och nationsliv genom en trerätters middag med underhållning, DJ och galej. Sittningen är mycket omtalad och har uppskattats av studenter genom alla år och denna gång blir inget undantag. Mer ingående information angående priser, tider och tema kommer under mitten av februari. Missa inte detta då trycket kommer att vara högt. Vi ses på Stockholms nation!


Är du nyfiken på att se vad som händer bakom kulisserna? Följ gärna PvD på Facebook (@personalvetarnasdag) och Instagram (@pvd2019).


Vi ses i Uppsala den 5 april!


PS! SthlmUP:s egen Personalvetardag kommer framöver att arrangeras under höstterminen. Är du intresserad av att engagera dig i arrangemanget av höstens Personalvetardag? Hör av dig till naringsliv@sthlmup.se


ANMÄL ER HÄR!

Sedan starten 2004 har Mentorskapsprojektet försett hundratals adepter med mentorer från näringslivet. Projektet är till för dig som studerar termin 2 till 6 på PAO- programmet och har varit uppskattat av såväl mentorer som adepter. Eftersom PAO- programmet saknar praktik är detta ett perfekt tillfälle att få en inblick i arbetslivet. Många studenter upplever att mentorn är ett stöd för såväl de pågående studierna som det kommande yrkeslivet.


Under vårterminen öppnar anmälan för adepter och mentorer som sedan kommer att matchas ihop utifrån respektives önskemål. Mentorskapsprojektet inleds med en kick-off i maj, därefter träffas adept och mentor efter överenskommelse under ett års tid. Vid träffarna ges chansen att utbyta tankar, erfarenheter och bolla idéer med varandra. Förutom kick-offen anordnas även en avslutningsträff där samtliga mentorer och adepter samlas för att summera året.


För att delta i projektet krävs att du studerar på PAO- programmet och är medlem i Jusek. Ett medlemskap kostar 100 kr och gäller hela studietiden.


Anmäl er till projektet senast onsdag den 30 januari HÄR!

God fortsättning vänner och välkomna till årets första företagsbesök 😄


Onsdag den 30/1 mellan kl 13.00-15.00 har SthlmUP blivit inbjudna till en workshop tillsammans med HR på Handelsbanken! Workshopen kommer att äga rum på Handelsbankens huvudkontor i Kungsträdgården, Kungsträdgårdsgatan 2.


Temat denna eftermiddag kommer att vara "HR: En del av affären - Vad får cheferna ut av ett nära samarbete med HR?". Hur intressant låter inte det? 🤩


Antalet platser är begränsat och det är då först till kvarn som gäller. Får du förhinder eller av annan anledning inte kan följa med uppskattas det om du meddelar oss på Sthlm UP eller naringsliv@sthlmup.se om detta, så att vi har möjlighet att fylla eventuella överblivna platser.


Anmälan görs HÄR!


Välkommen att lära dig allt om LinkedIn!


Den 12 december kommer SthlmUP gästas av Linus Holmgren som kommer att lära oss allt han kan om LinkedIn. Det här är workshopen för dig som känner att du behöver en introduktion i LinkedIn och inte riktigt vet hur du ska komma igång eller hur du ska använda dig av forumet. LinkedIn handlar till stor del om det egna varumärket, så hur ska man göra för att skapa en attraktiv profil?


Linus har arbetat inom personal och HR i snart 9 år och jobbar idag för Vallentuna Kommun, där han har gjort ett gediget arbete med kommunens employer branding bland annat genom LinkedIn.


Linus och hans kollegor jobbar på ett proaktivt och omvärldsbevakande sätt med rekrytering, det egna varumärket, ambassadörsskap och employer branding. Vallentuna kommun blev 2016 utsedd till bästa kommun inom strategisk kompetensförsörjning. Föredraget kommer handla om att nå ut till arbetsgivare med hjälp av LinkedIn och social media samt hur du bygger upp det egna varumärket och skapar attraktivitet för sig som kandidat.


OBS! Begränsat antal platser, anmäl dig här:


För att du som deltagare ska få ut som mest av workshopen rekommenderar vi att du har skapat en egen LinkedIn-sida som du sedan kan navigera dig runt väl på plats. Vi kommer att börja med ett föredrag av Linus för att sedan ge möjlighet för massor av frågor! Så kom laddade!


Vi fixar fika från klockan 15 och sedan kör vi igång workshopen vid 15.30.


Varmt välkomna!





Resan går av stapeln 27/1-31/1 och det som ingår är boende, liftkort, tur- och returresa samt en hel del annat kul 🎿🎉 Under tiden vi är där är det dessutom studentveckor (Skiweek), vilket innebär att det kommer vara massor av studenter från hela vårt avlånga land på plats för att åka skidor och umgås!


För att alla ska få en så bra vistelse som möjligt har ni chansen att önska rumskompisar. Önskemålen kommer att ligga till grund för rumsuppdelningen i den mån det går! 👫


Hur tar vi oss dit då? Jo, vi åker tåg från Stockholm Central söndagen den 27/1 kl 07:49 och anländer i Åre kl 14:42. Returresan går från Åre torsdagen 31/1 kl 15:50 och vi anländer i Stockholm kl 22:49 🚊


Anmälan till resan är bindande och priset i år ligger på 2 900 kr (OBS! Detta är ett paketpris och det är samma pris som gäller för alla, oavsett om en vill ha liftkort eller inte) 💰 Sista anmälningsdagen är 10/12 och det finns 48 platser, så det är först till kvarn som gäller!!! Anmälan gör ni här!


Vi ses i backen!



✨ VÄLKOMNA PÅ ALUMNIKVÄLLEN 2018! ✨


Är du nyfiken på vilka yrkesmöjligheter tidigare studenter fått efter PAO-programmet? Skulle du vilja veta vad tidigare PAO-studenter gör i sitt dagliga arbete idag? Eller hur det gick för dem som inte arbetade extra inom HR under studietiden? Är du nyfiken på hur kunskap från programmet kan komma att användas i praktiken?


Ja men kom då på Alumnikvällen! Under kvällen får du chansen att lyssna till tidigare studenters berättelser och tips, samt ta del av deras allra bästa och värsta minnen från tiden på PAO-programmet 🙂


På plats kommer ett härligt gäng alumner att finnas, som gärna vill mingla och svara på alla era frågor. Dessutom kommer tre av alumnerna att hålla varsin salspresentation där de berättar om sin väg från studierna till yrkeslivet inom HR och hur de hamnade där de är idag. De delar också med sig av lärdomar, erfarenheter och sina allra bästa tips! Allt för att försöka hjälpa oss att reda ut ”Vad händer sen?”-knuten. De tre alumnerna är:


🔸 Constanza Rodriguez som tog examen under våren 2013 och idag jobbar som HR-ansvarig på G-Loot (eSports startup). Mer information om Constanza hittar du här.


🔸 Immanuel Loutfi som tog examen under våren 2015 och idag jobbar som HR-Manager/Business partner på Coca-Cola European Partners. Mer information om Immanuel hittar du här.


🔸 Mikaela Karlström som tog examen under våren 2017 och idag jobbar som HR- och eventkoordinator på Framtidsverket. Mer information om Mikaela hittar du här.


Nu tänker ni också förstås “Kommer det finnas en massa gott att äta?”. Självklart, vi bjuder på burritobuffé! 🌮🌮🌮


SÅ för att säkra din plats till evenemanget och att du får ta del av dunderbuffén fyller du i formuläret .


VI SES PÅ ALUMNIKVÄLLEN! 😃

Kallelse till Halvårsmöte 2018 (och AW)!


Datum: Fredag 26 oktober

Tid: 13 - 15

Plats: D247


Varför ska just DU gå? Det är en möjlighet att vara med och bestämma över föreningen och förstå en ideell organisation arbetar. Här har du till exempel möjlighet att vara med och nominera förtroendevalda styrelseposter. För föreningen är det av oerhört stort värde att just DU dyker upp och påverkar - även om du inte har tänkt att söka någon post själv! Ju fler vi är desto bättre eftersom SthlmUP är en medlemsstyrd förening som strävar efter att allas röster ska höras. 


Halvårsmötet är en av våra mest formella event och är en stor del kring hur vi bygger upp vår förening. Vi kommer att presentera budgetförslag för 2019, titta på prognosen av vår budget för 2018 samt välja in nya styrelsemedlemmar till de vakanta posterna. Efteråt har vi tänkt gå ut och fira in nya styrelsen med en AW som alla mer än gärna får följa med på!



De poster som finns tillgängliga att söka på mötet är:

Ekonomiansvarig

Koordinator

Ordförande för nöjesutskottet


Valberedningens förslag (19/10):

Nominerade personer


Har du som medlem motioner till oss vill vi ha dessa tillhanda senast 14 oktober. Skicka in din motion till styrelsen@sthlmup.se.

Stadgarna finner du här!



Förslag på föredragningslista:

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesfunktionärer:

- stämmoordförande

- stämmosekreterare

- två justerare tillika rösträknare

3. Fastställande av röstlängd

4. Fråga om mötes stadgeenliga utlysande

5. Fastställande av dagordning

6. Fastställande verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande verksamhets-/räkenskapsåret och prognos för årets budget.

7. Behandling propositioner samt motioner

8. Val av vakanta styrelseledarmotsplatser

9. Val av vakanta valberedningsledamotsplatser

10. Övriga frågor

11. Mötets avslutande



Självklart kommer det bjudas på fika!



//Styrelsen


Ordförande Linnea Bjäräng, Vice ordförande Louice Claesson, Ekonomiansvarig Jessica Kvint, Koordinator Gustaf Holmer, Ordförande PR- och marknadsförning Tilda Avesson, Ordförande Näringsliv Caroline Brask, Ordförande Nöjes Agnes Westerberg, Ordförande Utbildning Julia Rosén


Tidigare event

VARMT VÄLKOMNA till ID Entity den 31 maj klockan 16.30 för en interaktiv föreläsning kombinerat med en After Work.


ID Entity har bjudit in Johanna Blom som tillsammans med ID Entitys tidigare HR-konsult Kicki Segert kommer att beskriva HR-året och svara på alla våra frågor. Tanken med denna träff är att vi ska plocka ner begrepp och lära oss om vad HR-året i praktiken innebär. Ta chansen att få svar på frågor som exempelvis, ”Hur går det till att sätta upp olika typer av HR-processer?” och ”Hur arbetar HR med chefer/medarbetare genom olika faser?”


Presentation av Johanna Blom:

Johanna är en affärs- och förändringsdriven HR-konsult med bred och djup erfarenhet från operativt och strategiskt HR-arbete. Johanna har jobbat i internationella bolag och haft roller som exempelvis HR-direktör på Santander Consumer Bank och HR-manager på Nordic GE Capital Bank. 2015 startade Johanna sitt eget bolag och har sedan dess arbetat som HR-konsult och coach. Stort fokus i Johannas roller och uppdrag har legat på ledarskapsutveckling, företagsledning, talent management, förändringsledning såsom M&A och omorganisationer. Johanna är en kreativ och leveransfokuserad HR-konsult som alltid utgår från vad som är viktigast för att lyckas med affärsstrategin och vad som skapar arbetsglädje.


Tidsupplägget för eftermiddagen ser ut enligt följande:

16.30-17.00: Presentation av ID Entity och HR- konsulterna

17.00- 18.30: HR-året och frågestund

18.30-19.30: After Work


ID Entity bjuder på enklare mat under eftermiddagen.


Vid frågor eller funderingar, vänligen kontakta Josefin Engström, 070-780 87 98 eller Caroline Brask, 070-754 75 95.


Bindande anmälan till eventet finner du via denna länk: https://goo.gl/forms/V6b6jEeCNZfNOyk12

Observera att antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller!


Välkomna!

FÖRSOMMARFEST


Välkomna att fira in sommaren tillsammans med SthlmUp!


Årets sommarfest anordnas i samband med Walls studentfest den 10e maj. Vi kommer att starta kvällen på Bojan med förhoppningsvis grill om vädret tillåter. Förutom middag kommer det finnas kubb och andra festliga aktiviteter!


Vid 23:00 går dem som vill gemensamt till W där vi spenderar resten av kvällen med studenter från andra skolor och program.


För att säkra din plats på gästlistan (gratis inträde) ber vi er osa genom länken nedan. Observera att ni behöver ert studentkort/mecenatkort.

Anmäl er här!


Mer information och anmälan kommer inom kort!

För frågor, kontakta Agnes Westerberg eller Jessica Kvint.


Hoppas vi ses där!

Insparksmöte inför hösten!


Trots att våren och sommaren börjar närma sig är det dags att börja blicka framåt, för snart är värmen över och det blir dags att återigen sätta sig bland bänkarna på SU. Men med hösten kommer också nästa INSPARK och vill du hjälpa till är du varmt välkommen till Bojan onsdagen den 16e maj. Vi försöker köra igång 16.15 och självfallet bjuds det på kaffe, kaka och frukt!


Insparken är det event som är störst i SthlmUP och vi behöver varje person som vill vara med och hjälpa till - lite som mycket. Vi söker följande personer:

- yttersta ansvarsposter (såklart med stöttning av styrelse och tidigare engagerade)

- fejknollor

- faddrar

- mindre projektgrupper för bl a pubrundan/parkhäng/sittning

- några som hålla i lekar till första dagen

- (övrigt löst) folk som vill hänga med andra underbara och glada människor


Sprid ordet till alla dina vänner och berätta om hur roligt det är att vara en del av insparken! Kan du inte medverka under mötet men vill ändå hjälpa till på något sätt - skriv till Linnea Bjäräng så löser vi självklart det!


Länk till eventet på Facebook finner du HÄR!


Övriga funderingar? Hör av dig!

KICK-OFF med Nöjesutskottet


Nöjesutskottet välkomnar er som är engagerade eller vill engagera er i utskottet på en kick-off! Detta är det perfekta tillfället för dig som inte engagerat dig tidigare att lära känna andra studenter i utskottet.


Kick-offen kommer att ske hemma hos ordförande Agnes Westerberg och det kommer att bjudas på middag samt team building-aktiviteter. Då det är en fredag planerar vi även att gå ut efteråt så dem som vill är välkomna att ta med alkoholhaltig dryck!


Vi vill även betona att utskottet är öppet för alla, oavsett hur mycket eller lite man vill engagera sig. Nöjesutskottet välkomnar idésprutor, sällskapssjuka, projektledare, ballonguppblåsare och många fler.


För att kunna handla i tid samt göra gruppindelningar inför aktiviteterna ber vi er att kontakta SthlmUP genom styrelsen@sthlmup.se om ni kan komma senast tisdagen den 24 april.



Workshop med HR på H&M


Välkommen på Workshop med HR på H&M!


SthlmUP:s Näringslivsutskott kan stolt meddela att vi har fått den otroliga möjligheten att besöka H&M:s huvudkontor för att få en inblick i hur man arbetar med HR i ett av världens största företag. Under förmiddagen fredag 27 april kommer vi att få träffa flera representanter från HR-avdelningarna inom Global Logistics och IT. De kommer att berätta om hur deras arbetsdagar ser ut och därefter blir det gemensam caselösning samt möjlighet till att ställa frågor och mingla. Vi utlovar en inspirerande förmiddag med nya insikter i hur vårt framtida arbete kan komma att se ut!


Anmälan ser snarast på länken nedan - vi har ett begränsat antal platser så se till att säkra din redan idag!


Anmälan


Ses där!


Extrainsatt årsmöte + NLU-möte 16/4


Den 16 april slår vi ihop ett extrainsatt årsmöte med ett Näringslivsutskottsmöte!


Vi kommer att börja med ett väldigt kort extrainsatt årsmöte där vi presenterar och beslutar om styrelsens Verksamhetsberättelse samt Förvaltningsberättelse som vi inte hade möjlighet att besluta om på årsmötet. Detta för att sittande styrelse ska bli ansvarsbefriade och den nya styrelsen (inröstade på årsmötet) ska kunna ta över. Dagordning och aktuella dokument finnes i separat inlägg i evenemanget. Enligt stadgar ska kallelse till ett extrainsatt årsmöte gå ut minst en vecka innan möte och endast det som har föranlett mötet får beslutas om.


Dagordning

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesfunktioner:

Stämmoordförande

Stämmosekreterare

Två justerare tillika rösträknare

3. Fastställande av röstlängd

4. Fråga om mötes stadgeenliga utlysande

5. Fastställande av dagordning

6. Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret

7. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret

8. Fråga om ansvarsfrihet för avgående styrelse för den tid revisionen avser

7. Övriga frågor

8. Mötets avslutande


Verksamhetsberättelse 2017


Förvaltningsberättelse 2017


Personalvetardagens Finsittning 2018


HURRA! Den 6 april anordnas äntligen årets bästa dag - nämligen Personalvetardagen 2018! Som avslutning på denna fantastiska dag anordnas den traditionsenliga finsittningen där SthlmUP bjuder in till god mat och fest. Finsittningen är ett av våra mest populära event där vi år efter år slagit deltagarrekord, så se till att säkra din plats redan idag.


VAR? Liljeholmen, Nybohovsbacken 50

NÄR? 6 april kl 19:00

DRESSCODE? Det DU känner dig finklädd i

PRIS? 380 kr/biljett

VAD INGÅR? Fördrink, trerätters middag, två dryckesenheter samt kaffe till dessert


Dessutom bjuds det såklart på trevligt sällskap, underhållning och dans så leta fram dina finaste kläder och damma av dansskorna, så ser vi till att detta än en gång blir en oförglömlig kväll! Anmälan görs senast 28/3 på länken nedan. Betalning sker via Swish till Elicia Egarp (070-7270874) eller till kontonummer 3300 - 9406071689, Nordea, även det senast 28/3.


Anmälan!


Bindande anmälan - PAO till Budapest 2018!


Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Europaresan 2018. När alla platser är fyllda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!



KLICKA HÄR FÖR ANMÄLAN



Årsmöte 2018


Det börjar dra ihop sig för SthlmUPs årsmöte 2018 och ALLA medlemmar är välkomna!


Varför ska ni delta? Det är en möjlighet att vara med och bestämma över föreningen och förstå en ideell organisation arbetar. Här har ni t.ex. möjlighet att själva söka eller rösta fram andra till förtroendevalda styrelseposter. För föreningen är det av oerhört stort värde att just DU dyker upp och påverkar - även om du inte har tänkt att söka någon post själv! Ju fler vi är desto bättre - detta eftersom SthlmUP är en medlemsstyrd förening som strävar efter att allas röster ska höras.


Samtliga styrelseposter kommer att bli vakanta på Årsmötet och därmed bli öppna att söka för vem som helst. Posterna är: Ordförande, Vice Ordförande, Ekonomiansvarig, Koordinator, Ordförande Nöjesutskottet, Ordförande Näringslivsutskottet, Ordförande PR- och Marknadsföringsutskottet, Ordförande Utbildningsutskottet.


Vi vill verkligen uppmana alla att våga söka sig till styrelsen. Det är ett arbete som både är roligt och utvecklande. Det förväntas inga tidigare erfarenheter inom styrelsearbete och alla hjälps åt!

Från och med torsdag 22/2 och drygt en vecka framåt kommer varje nuvarande styrelsemedlem ta över SthlmUPs Instagram och berätta mer om sin post. Men vill ni veta mer är ni självklart välkomna att kontakta oss personligen eller maila styrelsen@sthlmup.se.


Alla medlemmar har rätt att skicka in motioner (förslag på stadgeändringar) fram till 14/3. Stadgarna finnes HÄR.


Styrelsens proportioner (förslag på stadgeändringar) läggs upp här i eventet senast 14/3.


Förslag på dagordning:

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesfunktionärer:

stämmoordförande stämmosekreterare

två justerare tillika rösträknare

3. Fastställande av röstlängd

4. Fråga om mötes stadgeenliga utlysande

5. Fastställande av dagordning

6. Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret

7. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret

8. Fråga om ansvarsfrihet för avgående styrelse för den tid revisionen avser

9. Behandling av propositioner samt motioner

10. Val av styrelsen

11. Val av revisor

12. Val av valberedning

13. Övriga frågor

14. Mötets avslutande



Dessutom inför årsmötet 2018 söker vi för första gången i SthlmUPs historia en VALBEREDNING!


Sedan föreningens start har vi röstat in styrelsen genom golvnominering (alltså på plats under årsmötet) men då vi växer och vill att fler ska våga söka sig till styrelsen anser vi att det finns ett behov av en valberedning.


Vad söker vi?

Vi söker TRE personer som tillsammans utgör föreningens valberedning, dessa har i uppgift att nominera en ny styrelse och en ny valberedning vid årsmöte och halvårsmöte. Vi kommer tillsammans att testa oss fram när det kommer till tillvägagångssätt, men i det stora hela handlar det om att ta in ansökningar, genomföra kortare intervjuer med kandidater och nominera samt presentera de bäst lämpade för SthlmUPs styrelse och valberedning på årsmöte respektive halvårsmöte.


Vem ska söka?

Vi tror att rollen passar dig som vill få en inblick i rekrytering och föreningsarbete utan att lägga ner jättemycket tid. Termin spelar ingen roll och ingen tidigare erfarenhet eller engagemang i SthlmUP krävs. Som valberedning har du möjlighet att delta på styrelsemöten, men det är inget krav utan det är som mest arbete inför årsmötet i mars och halvårsmötet i oktober. Du söker rollen för 6 eller 12 månader framåt (till halvårsmötet i oktober eller till årsmötet mars 2019), beroende på vad som passar dig och var du befinner dig i din utbildning.


Ta tillfället i akt och skaffa dig supererfarenhet på CVt inför framtida jobb! Tveka inte att höra av dig till någon i styrelsen om du vill veta mer om valberedningen! Lite mer ingående information finns längst ned i bifogat dokument


Nästa onsdag röstar vi in styrelse och valberedning genom golvnominering men från och med nästa möte röstar vi om valberedningens förslag!


Info om valberedning


Varmt välkomna! Det kommer självklart att bjudas på fika!

BARNKALAS - Fulsittning


Har du alltid drömt om att få återuppleva spänningen vid fiskdammen, tävlingsinstinkten under dansstoppet eller en smaken av en slaskig bål?


Det har nu blivit dags för SthlmUP att bjuda in alla PAO-studenter till årets första fulsittning!


När: Lördagen den 24 februari klockan 18.30.


Var: Café Bojan, Samhällsvetenskapliga föreningen Frescativägen 14 B.


Pris: För 210kr får du välkomstdrink, middagsbuffé, efterrätt och två dryckesenheter (alkohol eller alkoholfritt).


Tema: Barnkalas! Kom utklädd som trollkarl, födelsedagsbarn, förälder, clown, barnidol eller någon från ett barnprogram. Bara fantasin sätter gränserna och den mest kreativa utklädnaden kommer att belönas!


Anmälan sker via länken nedanför och betalningen via swish till Anna Thalén på 0707545850 senast söndagen den 18 februari.


Har ni några frågor eller önskemål inför kvällen hänvisas ni till kvällens värdar;

Anna Thalén 0707545850

Fanny Ejneborn 0735511850

Agnes Westerberg 0700364204


Spänn åt tofsarna och på med partyhattarna för nu dansar vi loss till de bästa klassikerna!

Extrainsatt halvårsmöte och hemside-workshop!


Den 11 december slår vi ihop ett extrainsatt halvårsmöte med en efterlängtad hemside-workshop!


Var? Kårsalen

När? Klockan 17:00-19:00


Vi kommer att börja med ett kort extrainsatt halvårsmöte där vi tar upp de propositioner (styrelsens förslag på stadgeändringar) som vi inte hade möjlighet att rösta igenom på halvårsmötet i oktober. Detta för att vi i styrelsen vill ta action på de förslag som röstas igenom så snart som möjligt. Dagordning och propositioner finnes i separat inlägg i evenemanget. Har ni själva motioner att ta upp (förslag på förändringar) har ni möjlighet att skicka dessa till styrelsen@sthlmup.se senast måndag 27/11. Stadgarna finnes på sthlmup.se under fliken Om oss - Dokument.


----------------------------------------------------------------


När mötet är avslutat sätter vi igång workshopen! Vi önskar se att fler medlemmar har möjlighet att använda sig av hemsidan som ett verktyg vid marknadsföring. Därför vore det toppen om alla som är involverade i något av följande kommande evenemang hänger med:


- Sittningar eller andra nöjesevent

- Kommande event hos våra samarbetspartners

- Personalvetardagen

- Jobbannonser

- Hantering av bilder/foto


Om du är intresserad av diverse dokumentering eller information gällande vår förening/utbildning är du också varmt välkommen!


Hemsidan är något vi måste satsa ännu mer på framöver! Facebook är inte att lita på i framtiden och vår förening behöver därför händer som kan knappa och fixa med hemsidan i alla former. Du får dessutom större möjlighet att påverka hur hemsidan ska se ut vilket är en fantastisk möjlighet!


Sofia och Gustav ordnar en mall för vad vi tror är viktigast att lära sig, men om det är något speciellt ni vill lära er eller har stött på problem med tidigare - hojta till!


SthlmUP bjuder på fika, as always! Varmt välkomna!

PAO - JULSITTNING


Hej och välkommen på en julefest, för att supa och dansa är det vi gör allra bäst!

Med god mat i mängder, kommer denna buffé vinna med hästlängder.

Hur kan dricka ens ingå tänker ni? Men sluta tänk och sup tänker vi!

Granen är pyntad från topp till tå, på en bättre julefest kan ni ju knappast gå

Dansa med Jossan, ett dåligt ragg eller en riktig katt. Du har tid att hinna med alla då DJn spelar länge denna ljuvliga natt.

Om du bär en tröja i färgen röd eller grön, då tycker vi du är extra skön!

För bara 225kr kan du få natten du alltid drömt att få, så gå bara GÅ!


När: Fredag den 15 december 19.00

Var: Bellmanhallen, Larsbergstorget 9, Lidingö

Kostnad: 225 kr ink buffé, fördrink och två dryckesenheter

Tema: Rött och grönt

Annan rolig info: DJ från 22.00


Anmälan görs på länken nedanfö>,

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfvHpsf1jIDnnE_nSSEthplnQUGjhYvgWxvXTqzXiIxZRsyPw/viewform?usp=sf_link

anmälan är bindande, sista dag för anmälan är 1 december


Hoppas ni är lika taggade som vi är!

Massa kärlek från tomten och hans nissar


Betalning sker till 0728734329 - Erika Thorslund

Glöm inte att fylla i era namn vid betalning

Bindande anmälan till Åre-resan 2018!


Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Åre-resan 2018. När 48 personer är anmälda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!



KLICKA HÄR FÖR ANMÄLAN






Workshop, mingel och mat hos Ericsson!


Det blev en succé senast och nu är det dags igen!


Ericsson välkomnar oss ännu en gång ut till Kista och denna gången är temat: Pay for Performance - HRs roll i att motivera och utveckla genom lön.

Det kommer vara en blandning mellan presentation av Tobias Julén (HR Head, Business area Digital Services) och Malena Mörner (Global HR Generalist) samt workshop med olika cases.


Efter casen bjuder de på mat och mingel då ni får möjlighet att träffas och prata med fler olika HR-personer från Ericsson.


Vi kommer åka tillsammans från centralen ca 15.30 för de som vi ha hjälp att hitta, mer exakta instuktioner kommer.


Har ni några fråger eller funderingar kan ni höra av er till Klara Fogelberg Skoglösa på facebook så svarar jag så fort jag har möjlighet.


Bindande anmälan: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmsEitkhBICgqqGqY-3IOM2sgeTsqd77Zv9DmQS7msHADK-w/viewform


HAPPY HALLOWEEN... uuuhh..oooohh (spökljud)


Dags att fundera ut den bästa utklädnanden och skrämma alla sina vänner, för SthlmUP ställer till med fest för alla PAOare och deras vänner.


Datum: Fredag 2017-11-03

Tid: 19:30

Plats: Midsommargården, Telefonplan

Pris: Förköpsbljett 100kr, i dörren kostar det 120kr. I biljettpriset ingår det en öl/cider/vin-enhet.


Förköpsanmälan sker via länken:

https://docs.google.com/forms/d/1A6rxsclMIrNExJyMp3zESsKF0kCb7IW1SpdiEW9nNGE/edit


På plast kommer det finnas en bar med försäljning av enklare festdrycker, man får inte ta med egen dryck till lokalen.


Under kvällen kommer man kunna roa sig med att lösa mordgåtor, spela beer pong och dansa till läskig musik. Självklart kommer vi att utse bästa utklädnad.


OBS! Sista anmälningsdag är 1/11, för att kunna köpa biljett i dörren måste man stå med på eventets lista, det gör du genom att attenda eventet.

Halvårsmöte!


Det börjar dra ihop sig för halvårsmöte med SthlmUP och ALLA medlemmar är välkomna!

Var? Kårsalen!

När? 18 oktober klockan 16:00


Varför ska ni delta? Det är en möjighet för er att vara med och bestämma över föreningen. Här har ni t.ex. möjlighet att själva söka eller rösta fram andra till förtroendevalda styrelseposter. För föreningen är det av oerhört stort värde att just du dyker upp och påverkar - även om du inte har tänkt att söka några poster själv! Ju fler vi är desto bättre - detta eftersom SthlmUP är en medlemsstyrd förening som strävar efter att allas röster ska höras.


Dagordning, plats och vidare information kommer närmre inpå men följande är i grova drag vad vi kommer att rösta om:


* Motioner och propositioner

* Styrelseposter som kommer att bli vakanta och således är möjliga att söka:

- Ordförande för kommunikationsutskottet

- Ordförande för näringslivsutskottet

- Ekonomiansvarig

- Sekreterare/administratör (ny post)

Det kan även bli aktuellt att söka ytterligare poster.


Vi vill verkligen uppmana alla att våga söka sig till styrelsen. Det är ett arbete som både är roligt och utvecklande. Det förväntas inga tidigare erfarenheter inom styrelsearbete och alla hjälps åt!


Varmt välkomna! Det kommer självklart att bjudas på fika!

Personalvetar-SM!


Träna innan du går på match! Personalvetar-SM närmar sig!


Nu har anmälan äntligen öppnat för Personalvetar-SM - ert alldeles egna case-mästerskap anordnat av ert fackförbund Akademikerförbundet SSR. Sveriges ledande personalvetarstudenter tävlar med ett riktigt uppdrag från en organisation. Ni får spännande föreläsningar och också möta era framtida arbetsgivare! Vinnarna får 10.000 kronor i matkassar och de tre bästa lagen får diplom signerade av den renommerade juryn – en guldkantad merit helt enkelt.


Därför vill vi ge såklart ge er ett tillfälle för förberedelse och att få den information ni behöver. Den 19/10 kl. 09.00 kommer projektledarna för Personalvetar-SM till Bojan för att föreläsa om evenemanget och köra ett litet övnings-case med er. Dessutom kommer ni få reda på vilka organisationer som medverkar!


Och vet ni vad? Vi bjuder på frukost. Anmälan stänger under kvällen den 17 oktober.

Klicka här för att anmäla dig!

Kom och lär dig mer om hur HR-arbetet fungerar i en kommun!


Är du nyfiken på offentlig sektor? Då har du hittat rätt! Den 11 oktober har vi nämligen fått den otroliga möjligheten att besöka Järfälla kommun för att se hur man arbetar med HR i en kommun.

 

Var? Järfälla Kommunhus, Vasaplatsen 11, Jakobsberg


När? 11 oktober klockan 10:00 – 11:30

 

Vi kommer att få träffa fyra medarbetare från HR-avdelningen som kommer dela med sig av hur arbetsdagarna ser ut samt hur de har kommit dit de är idag. Personerna vi kommer att få träffa är:

-Birgitta Orbert, Personaldirektör 

-Åsa Milton, Personalstrateg inom arbetsmiljö och likabehandling

-Jenny Sundberg, Personalstrateg inom personalförsörjning

-Emma Wiklund, Personalkonsult på en förvaltning


Om vi har frågor till dem får vi gärna skicka in innan besöket. Skicka dem gärna till naringsliv@sthlmup.se eller skriv dem direkt här i eventet. Vid frågor eller funderingar, kontakta samarbetskoordinator Lisa Sindsjö på 0730 36 37 11.


Anmälan till detta event sker HÄR

Hur kan du som ung HR Talang utmärka dig i ett globalt företag?

Vi har fått den otroliga möjligheten att få komma ut till Ericsson i Kista och se hur ett internationellt företag med över 19 000 anställda arbetar med HR-frågor!


Var? Torshamsgatan 21, Kista

När? 23 maj klockan 17:00-19:00


Vi kommer få träffa Caroline som är HR Bussiness Partner och Christina Raaschou, vilka båda är otroligt snälla och insprirerande, som kommer berätta om vad de letar efter när de anställer unga HR talanger och vad du som ung HR student kan göra för att utmärka dig. Till detta kommer vi ha en workshop då vi får möjlighet att diskutera och ställa våra egna frågor. De kommer också bjuda in ett gäng kollegor som vill vara mentorer, så vi har möjlighet att nätverka och etablera kontakt med en mentor redan under detta event.


Eventet kommer hålla hus ute i deras häftiga lokaler i Kista och de kommer bjuda på mat under eftermiddagen.

Förutom detta får du möjlighet att mingla med ett företag som:


  • söker 2 sommarjobbare till deras HR-avdelning
  • gärna ställer upp som partner till uppsatser och examensarbeten
  • gärna ställer upp som mentorer


Klicka här för bindande anmälan!



Vi har fått äran att helt gratis delta på Bemanningsdagen i Stockholm den 27 april. Vi har fått 20 platser till denna fantastiska dag, så se till att anmäla dig i formuläret nedan så är du garanterad en plats. Sista anmälningsdag är 20 april!


Tryck här för att anmäla dig!


Målet med Bemanningsdagen 2017 är att skapa en plats där företag inom rektyrering och bemanningsbranschen kan mötas. Och för oss som studenter är det ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter och få lyssna till erfarna och intressanta föreläsare inom vår bransch.


Ta nu chansen att träffa branschkollegor, upplev spännande möten och avsluta dagen med ett trevligt mingel tillsammans med alla på plats!

Ni kan även läsa mer på deras hemsida där står det mer information om alla föreläsningar.


Vi ses där!


Digital HR – vad är det och hur fungerar det?

Vad är digital HR och HR-system? Hur fungerar det och vad betyder den digitala utvecklingen för HR-branschen framöver?


Tisdag eftermiddag 4 april arrangerar Utbildningsutskottet i SthlmUP ett öppet föreläsningsevent för alla PAO-studenter, på både kandidat- och masternivå, just för att besvara dessa frågor. Det blir kortföreläsningar och paneldebatt med några av de hetaste namnen i branschen.


Eventet är i Nordenskiöldsalen i GEO-huset på Stockholms Universitet tisdagen 4 april 13.30-17.00. Vi kommer att ha två pauser under eftermiddagen då vi bjuder på fika. Även om du inte kan delta under hela eventet är du varmt välkommen den tid du kan!



Schema:

13.30-14.15: Välkommen och introduktion av Henrik Ladström från Knowit – Vad är HR-system och digital HR?


14.15-14.30: Paus med fika.


14.30-15.00: Föreläsning 1: Anna Hamilton – People Analytics.


15.00-15.30: Föreläsning 2: Tommie Cau – Så hjälper digitaliseringen jakten på talangerna


15.30-15.45: Paus med fika.


15.45-16.15: Föreläsning 3: Ulrika Jonsson – HRs roll vid digital transformation


16.15-17.00: Paneldebatt om vad teknikutvecklingen och digital HR kan eller kommer betyda för branschen framöver samt möjlighet till frågor.





Om Anna Hamilton: Skeptisk HR-analytiker som är övertygad om att vägen till en lyckad affär går genom medarbetarna och på vikten av att alltid visa på data som beslutsunderlag i personalekonomiska investeringar. Jobbar som konsult på Doings och sitter sedan drygt ett år i uppdrag som People Analyst på H&Ms Inköpskontor.


Ulrika Jonsson arbetar sedan 4 år på Microsoft Sverige där hon efter en lång karriär inom HR nu har övergått till en affärsutvecklande roll med fokus på den digitala transformationen som ju inte främst handlar om teknik, utan om människor, kultur, förändring och ledarskap.

Om Henrik Ladström: Digital HR-konsult på Knowit.

Han fokuserar på att ge HR-avdelningar råd och utbilda dem inom digitalisering.

Hans vision är att lyfta HR till helt nya höjder och framtidssäkra deras arbete i en allt mer uppkopplad och digital värld.


Om Tommie Cau: Vice VD på den nordiska digitala omdömestjänsten Careereye, där anställda kan ge betyg och omdömen på sina arbetsplatser. Han har arbetat i över 10 år med affärsutveckling och rådgivning inom kommunikation och HR, senast som seniorkonsult på digitalbyrån Comprend i Stockholm. Tommie har tidigare varit bland annat varumärkeskonsult, landschef på research- och konsultföretaget Universum och startade 2012 den digitala ledarskapskonferensen Sime HR Summit. Sedan flera år är Tommie även en uppskattad föreläsare, moderator och bloggare med fokus på HR, kommunikation och digitalisering.



Om respektive miniföreläsning:


Anna: People analytics – "Without data, you’re just another person with an opinion"


Tillgången till data ger oss nya möjligheter att förutsäga framtida beteenden och skapa riktigt bra beslutsunderlag. Nu gäller det bara för oss alla att använda ”People Analytics” på rätt sätt!


Det är stor skillnad på att rapportera och analysera. Datan måste alltid sättas i relation till något annat för att ge effekt. Större HR-projekt bör alltid föregås av ett business case som vilket annars affärsprojekt som helst. Det ska finnas beräkning på Return of Investment, projektplan och en riskanalys!



Tommie: Så hjälper digitaliseringen jakten på talangerna


Hur påverkar digitaliseringen employer branding och rekrytering? Vi pratar om en ny generation digitala jobbsökare, nya användarbeteenden och möjligheterna och utmaningarna med nya digitala kanaler och verktyg. Vad behöver framtida HR-ledare ta med sig in i yrket och vinna kriget om talangerna? Vi tittar på trender, data och konkreta exempel. 


Ulrica: HRs roll vid digital transformation


Ulrika har titeln Digital HR och Director Business Development på Microsoft AB. Ulrika kommer att dela med sig av sina erfarenheter av att driva förändringsarbete kopplat till digital transformation.


TRYCK HÄR FÖR ANMÄLAN!

Finsittning efter Personalvetardagen 2017!


Vinter, mörker, kyla och massa blåst. Men vet ni vad, det kommer ljusare tider! Den 29 mars (om endast några veckor) anordnar SthlmUP årets dag, nämligen Personalvetardagen 2017! Och vad passar bättre än att avsluta denna fantastiska dag med en finsittning där vi äter massa god mat, minglar och dansar natten lång? Förra året slog denna sittning rekord i antal deltagare någonsin på en PAO-sittning och detta år kommer såklart bli ännu mer spektakulärt…


Var? Liljeholmen, Nybohovsbacken 50

När? 29 mars kl 19:00

Klädsel? Det DU känner dig finklädd i 

Pris? 320 kr/pers

Vad ingår? Fördrink, trerätters och två enheter dryck till maten (öl/vin/cider/läsk)


Dessutom kommer det såklart bjudas på en hel del underhållning och trevligt sällskap så leta fram era finaste kläder, damma av dansskorna och tagga ordentligt så ser vi till att detta blir en oförglömlig kväll!


OBS! Sista dagen för anmälan och betalning är tisdagen den 21/3 och betalning sker antingen via swish till 0704244594 (Louice Claesson) eller till kontonummer 8331- 1, 3 860 482-3, Föreningssparbanken. Vi har ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller.


Anmäl er här:

https://docs.google.com/forms/d/102pzA2bsHiQwF4G54mAsC8HXKu54QgabZqK84Vv9k_A/edit


Hamburg


Resan till Hamburg är tyvärr slutsåld! Stort grattis till alla er som fått en plats! Ni som inte han knycka åt er en plats men väldigt gärna vill hänga med oss finns det fortfarande en chans. Hör av dig till Olivia Borgersen på olivia.borgersen@gmail.com så skriver hon upp dig på reservlistan.

VI SES I HAMBURG




Insparkssittning!


För att avsluta denna inspark slår vi till med en hejdundrande insparkssittning. Ta med er era nya klasskompisar och fira att ni nu på riktigt har börjat den bästa utbildningen. Sthlm-UPs nöjesutskott har äran att bjuda in till er en kväll ni sent ska glömma!


När? 28 januari kl 18.00

Var? Folketshus i Sundbyberg, Sturegatan 12

Pris? 250 kr, då får man välkomstdrink, middagsbuffé, dessert och två dryckesenheter (öl/vin/cider)

Efter klockan 22:00 öppnar vi lokalen för samtliga PAO:are så att ni kan mingla och lära känna personer från hela programmet. Välkommna!

Bindande anmälan till Åre-resan 2017!


Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Åre-resan 2017. När 48 personer är anmälda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScBvX0rGP5IrNjcasycCL_d9jVrwkzpjrWiaRH_2RY0u9U5JA/viewform?c=0&w=1



Inspirationsträff med Daniel Krüger - HR-chef på Lernia!


På tisdag 8/11 klockan 10 har alla PAO:are möjlighet att träffa Daniel Krüger som med glädje och entusiasm kommer till kårsalen för att träffa och inspirera oss i vår karriär efter utbildningen. Mimmi och Mikaela från näringslivsutskottet har vid flertal tillfällen varit och träffat Daniel som är en störtskön kille med passion för arbetet och arbetets variation. Välkommen till denna träff för att samla på dig nya idéer och perspektiv!


Och SÅKLART bjuder SthlmUP på kaffe, te och fika!


Mer info om eventet hittar ni här: Facebookevent - Lernia

Halloweenfest med PAO + vänner


Förbered er för årets läskigaste och blodigaste fest när det är dags för PAO programmets debut på Halloween och förbered dig på en helkväll där vad som helst kan hända...


Datum: Lördagen den 29 Oktober

Tid: 20:00 - 02:00

Plats: Två Grabbar och Kök, Sveavägen 41

Pris: 100kr*


Bindande anmälan görs via länken HÄR och måste göras senast kl.12 den 28/10.


Alla är välkomna på den här sjudundrandes festen så leta fram din bästa kostym vare sig den är läskig eller ej, ta med alla dina danssugna vänner så gör vi tillsammans detta till den bästa Halloween någonsin!!! 


Copyright © 2018 Stockholms Universitets

Personalvetarförening, All Rights Reserved


HEM - MEDLEMSKAP - NY STUDENT - EVENT/BILDER - PARTNERS - ARBETSLIV - UTSKOTT - OM OSS