EVENT

 

EVENT

 

Här finner du kommande event som SthlmUP arrangerar.

FÖRSOMMARFEST

 

Välkomna att fira in sommaren tillsammans med SthlmUp!

 

Årets sommarfest anordnas i samband med Walls studentfest den 10e maj. Vi kommer att starta kvällen på Bojan med förhoppningsvis grill om vädret tillåter. Förutom middag kommer det finnas kubb och andra festliga aktiviteter!

 

Vid 23:00 går dem som vill gemensamt till W där vi spenderar resten av kvällen med studenter från andra skolor och program.

 

För att säkra din plats på gästlistan (gratis inträde) ber vi er osa genom länken nedan. Observera att ni behöver ert studentkort/mecenatkort.

Anmäl er här!

 

Mer information och anmälan kommer inom kort!

För frågor, kontakta Agnes Westerberg eller Jessica Kvint.

 

Hoppas vi ses där!

Insparksmöte inför hösten!

 

Trots att våren och sommaren börjar närma sig är det dags att börja blicka framåt, för snart är värmen över och det blir dags att återigen sätta sig bland bänkarna på SU. Men med hösten kommer också nästa INSPARK och vill du hjälpa till är du varmt välkommen till Bojan onsdagen den 16e maj. Vi försöker köra igång 16.15 och självfallet bjuds det på kaffe, kaka och frukt!

 

Insparken är det event som är störst i SthlmUP och vi behöver varje person som vill vara med och hjälpa till - lite som mycket. Vi söker följande personer:

- yttersta ansvarsposter (såklart med stöttning av styrelse och tidigare engagerade)

- fejknollor

- faddrar

- mindre projektgrupper för bl a pubrundan/parkhäng/sittning

- några som hålla i lekar till första dagen

- (övrigt löst) folk som vill hänga med andra underbara och glada människor

 

Sprid ordet till alla dina vänner och berätta om hur roligt det är att vara en del av insparken! Kan du inte medverka under mötet men vill ändå hjälpa till på något sätt - skriv till Linnea Bjäräng så löser vi självklart det!

 

Länk till eventet på Facebook finner du HÄR!

 

Övriga funderingar? Hör av dig!

KICK-OFF med Nöjesutskottet

 

Nöjesutskottet välkomnar er som är engagerade eller vill engagera er i utskottet på en kick-off! Detta är det perfekta tillfället för dig som inte engagerat dig tidigare att lära känna andra studenter i utskottet.

 

Kick-offen kommer att ske hemma hos ordförande Agnes Westerberg och det kommer att bjudas på middag samt team building-aktiviteter. Då det är en fredag planerar vi även att gå ut efteråt så dem som vill är välkomna att ta med alkoholhaltig dryck!

 

Vi vill även betona att utskottet är öppet för alla, oavsett hur mycket eller lite man vill engagera sig. Nöjesutskottet välkomnar idésprutor, sällskapssjuka, projektledare, ballonguppblåsare och många fler.

 

För att kunna handla i tid samt göra gruppindelningar inför aktiviteterna ber vi er att kontakta SthlmUP genom styrelsen@sthlmup.se om ni kan komma senast tisdagen den 24 april.

 

 

Workshop med HR på H&M

 

Välkommen på Workshop med HR på H&M!

 

SthlmUP:s Näringslivsutskott kan stolt meddela att vi har fått den otroliga möjligheten att besöka H&M:s huvudkontor för att få en inblick i hur man arbetar med HR i ett av världens största företag. Under förmiddagen fredag 27 april kommer vi att få träffa flera representanter från HR-avdelningarna inom Global Logistics och IT. De kommer att berätta om hur deras arbetsdagar ser ut och därefter blir det gemensam caselösning samt möjlighet till att ställa frågor och mingla. Vi utlovar en inspirerande förmiddag med nya insikter i hur vårt framtida arbete kan komma att se ut!

 

Anmälan ser snarast på länken nedan - vi har ett begränsat antal platser så se till att säkra din redan idag!

 

Anmälan

 

Ses där!

 

Tidigare Event

Extrainsatt årsmöte + NLU-möte 16/4

 

Den 16 april slår vi ihop ett extrainsatt årsmöte med ett Näringslivsutskottsmöte!

 

Vi kommer att börja med ett väldigt kort extrainsatt årsmöte där vi presenterar och beslutar om styrelsens Verksamhetsberättelse samt Förvaltningsberättelse som vi inte hade möjlighet att besluta om på årsmötet. Detta för att sittande styrelse ska bli ansvarsbefriade och den nya styrelsen (inröstade på årsmötet) ska kunna ta över. Dagordning och aktuella dokument finnes i separat inlägg i evenemanget. Enligt stadgar ska kallelse till ett extrainsatt årsmöte gå ut minst en vecka innan möte och endast det som har föranlett mötet får beslutas om.

 

Dagordning

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesfunktioner:

Stämmoordförande

Stämmosekreterare

Två justerare tillika rösträknare

3. Fastställande av röstlängd

4. Fråga om mötes stadgeenliga utlysande

5. Fastställande av dagordning

6. Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret

7. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret

8. Fråga om ansvarsfrihet för avgående styrelse för den tid revisionen avser

7. Övriga frågor

8. Mötets avslutande

 

Verksamhetsberättelse 2017

 

Förvaltningsberättelse 2017

 

Personalvetardagens Finsittning 2018

 

HURRA! Den 6 april anordnas äntligen årets bästa dag - nämligen Personalvetardagen 2018! Som avslutning på denna fantastiska dag anordnas den traditionsenliga finsittningen där SthlmUP bjuder in till god mat och fest. Finsittningen är ett av våra mest populära event där vi år efter år slagit deltagarrekord, så se till att säkra din plats redan idag.

 

VAR? Liljeholmen, Nybohovsbacken 50

NÄR? 6 april kl 19:00

DRESSCODE? Det DU känner dig finklädd i

PRIS? 380 kr/biljett

VAD INGÅR? Fördrink, trerätters middag, två dryckesenheter samt kaffe till dessert

 

Dessutom bjuds det såklart på trevligt sällskap, underhållning och dans så leta fram dina finaste kläder och damma av dansskorna, så ser vi till att detta än en gång blir en oförglömlig kväll! Anmälan görs senast 28/3 på länken nedan. Betalning sker via Swish till Elicia Egarp (070-7270874) eller till kontonummer 3300 - 9406071689, Nordea, även det senast 28/3.

 

Anmälan!

 

Bindande anmälan - PAO till Budapest 2018!

 

Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Europaresan 2018. När alla platser är fyllda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!

 

 

KLICKA HÄR FÖR ANMÄLAN

 

 

Årsmöte 2018

 

Det börjar dra ihop sig för SthlmUPs årsmöte 2018 och ALLA medlemmar är välkomna!

 

Varför ska ni delta? Det är en möjlighet att vara med och bestämma över föreningen och förstå en ideell organisation arbetar. Här har ni t.ex. möjlighet att själva söka eller rösta fram andra till förtroendevalda styrelseposter. För föreningen är det av oerhört stort värde att just DU dyker upp och påverkar - även om du inte har tänkt att söka någon post själv! Ju fler vi är desto bättre - detta eftersom SthlmUP är en medlemsstyrd förening som strävar efter att allas röster ska höras.

 

Samtliga styrelseposter kommer att bli vakanta på Årsmötet och därmed bli öppna att söka för vem som helst. Posterna är: Ordförande, Vice Ordförande, Ekonomiansvarig, Koordinator, Ordförande Nöjesutskottet, Ordförande Näringslivsutskottet, Ordförande PR- och Marknadsföringsutskottet, Ordförande Utbildningsutskottet.

 

Vi vill verkligen uppmana alla att våga söka sig till styrelsen. Det är ett arbete som både är roligt och utvecklande. Det förväntas inga tidigare erfarenheter inom styrelsearbete och alla hjälps åt!

Från och med torsdag 22/2 och drygt en vecka framåt kommer varje nuvarande styrelsemedlem ta över SthlmUPs Instagram och berätta mer om sin post. Men vill ni veta mer är ni självklart välkomna att kontakta oss personligen eller maila styrelsen@sthlmup.se.

 

Alla medlemmar har rätt att skicka in motioner (förslag på stadgeändringar) fram till 14/3. Stadgarna finnes HÄR.

 

Styrelsens proportioner (förslag på stadgeändringar) läggs upp här i eventet senast 14/3.

 

Förslag på dagordning:

1. Mötets öppnande

2. Val av mötesfunktionärer:

stämmoordförande stämmosekreterare

två justerare tillika rösträknare

3. Fastställande av röstlängd

4. Fråga om mötes stadgeenliga utlysande

5. Fastställande av dagordning

6. Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret

7. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret

8. Fråga om ansvarsfrihet för avgående styrelse för den tid revisionen avser

9. Behandling av propositioner samt motioner

10. Val av styrelsen

11. Val av revisor

12. Val av valberedning

13. Övriga frågor

14. Mötets avslutande

 

 

Dessutom inför årsmötet 2018 söker vi för första gången i SthlmUPs historia en VALBEREDNING!

 

Sedan föreningens start har vi röstat in styrelsen genom golvnominering (alltså på plats under årsmötet) men då vi växer och vill att fler ska våga söka sig till styrelsen anser vi att det finns ett behov av en valberedning.

 

Vad söker vi?

Vi söker TRE personer som tillsammans utgör föreningens valberedning, dessa har i uppgift att nominera en ny styrelse och en ny valberedning vid årsmöte och halvårsmöte. Vi kommer tillsammans att testa oss fram när det kommer till tillvägagångssätt, men i det stora hela handlar det om att ta in ansökningar, genomföra kortare intervjuer med kandidater och nominera samt presentera de bäst lämpade för SthlmUPs styrelse och valberedning på årsmöte respektive halvårsmöte.

 

Vem ska söka?

Vi tror att rollen passar dig som vill få en inblick i rekrytering och föreningsarbete utan att lägga ner jättemycket tid. Termin spelar ingen roll och ingen tidigare erfarenhet eller engagemang i SthlmUP krävs. Som valberedning har du möjlighet att delta på styrelsemöten, men det är inget krav utan det är som mest arbete inför årsmötet i mars och halvårsmötet i oktober. Du söker rollen för 6 eller 12 månader framåt (till halvårsmötet i oktober eller till årsmötet mars 2019), beroende på vad som passar dig och var du befinner dig i din utbildning.

 

Ta tillfället i akt och skaffa dig supererfarenhet på CVt inför framtida jobb! Tveka inte att höra av dig till någon i styrelsen om du vill veta mer om valberedningen! Lite mer ingående information finns längst ned i bifogat dokument

 

Nästa onsdag röstar vi in styrelse och valberedning genom golvnominering men från och med nästa möte röstar vi om valberedningens förslag!

 

Info om valberedning

 

Varmt välkomna! Det kommer självklart att bjudas på fika!

BARNKALAS - Fulsittning

 

Har du alltid drömt om att få återuppleva spänningen vid fiskdammen, tävlingsinstinkten under dansstoppet eller en smaken av en slaskig bål?

 

Det har nu blivit dags för SthlmUP att bjuda in alla PAO-studenter till årets första fulsittning!

 

När: Lördagen den 24 februari klockan 18.30.

 

Var: Café Bojan, Samhällsvetenskapliga föreningen Frescativägen 14 B.

 

Pris: För 210kr får du välkomstdrink, middagsbuffé, efterrätt och två dryckesenheter (alkohol eller alkoholfritt).

 

Tema: Barnkalas! Kom utklädd som trollkarl, födelsedagsbarn, förälder, clown, barnidol eller någon från ett barnprogram. Bara fantasin sätter gränserna och den mest kreativa utklädnaden kommer att belönas!

 

Anmälan sker via länken nedanför och betalningen via swish till Anna Thalén på 0707545850 senast söndagen den 18 februari.

 

Har ni några frågor eller önskemål inför kvällen hänvisas ni till kvällens värdar;

Anna Thalén 0707545850

Fanny Ejneborn 0735511850

Agnes Westerberg 0700364204

 

Spänn åt tofsarna och på med partyhattarna för nu dansar vi loss till de bästa klassikerna!

Extrainsatt halvårsmöte och hemside-workshop!

 

Den 11 december slår vi ihop ett extrainsatt halvårsmöte med en efterlängtad hemside-workshop!

 

Var? Kårsalen

När? Klockan 17:00-19:00

 

Vi kommer att börja med ett kort extrainsatt halvårsmöte där vi tar upp de propositioner (styrelsens förslag på stadgeändringar) som vi inte hade möjlighet att rösta igenom på halvårsmötet i oktober. Detta för att vi i styrelsen vill ta action på de förslag som röstas igenom så snart som möjligt. Dagordning och propositioner finnes i separat inlägg i evenemanget. Har ni själva motioner att ta upp (förslag på förändringar) har ni möjlighet att skicka dessa till styrelsen@sthlmup.se senast måndag 27/11. Stadgarna finnes på sthlmup.se under fliken Om oss - Dokument.

 

----------------------------------------------------------------

 

När mötet är avslutat sätter vi igång workshopen! Vi önskar se att fler medlemmar har möjlighet att använda sig av hemsidan som ett verktyg vid marknadsföring. Därför vore det toppen om alla som är involverade i något av följande kommande evenemang hänger med:

 

- Sittningar eller andra nöjesevent

- Kommande event hos våra samarbetspartners

- Personalvetardagen

- Jobbannonser

- Hantering av bilder/foto

 

Om du är intresserad av diverse dokumentering eller information gällande vår förening/utbildning är du också varmt välkommen!

 

Hemsidan är något vi måste satsa ännu mer på framöver! Facebook är inte att lita på i framtiden och vår förening behöver därför händer som kan knappa och fixa med hemsidan i alla former. Du får dessutom större möjlighet att påverka hur hemsidan ska se ut vilket är en fantastisk möjlighet!

 

Sofia och Gustav ordnar en mall för vad vi tror är viktigast att lära sig, men om det är något speciellt ni vill lära er eller har stött på problem med tidigare - hojta till!

 

SthlmUP bjuder på fika, as always! Varmt välkomna!

PAO - JULSITTNING

 

Hej och välkommen på en julefest, för att supa och dansa är det vi gör allra bäst!

Med god mat i mängder, kommer denna buffé vinna med hästlängder.

Hur kan dricka ens ingå tänker ni? Men sluta tänk och sup tänker vi!

Granen är pyntad från topp till tå, på en bättre julefest kan ni ju knappast gå

Dansa med Jossan, ett dåligt ragg eller en riktig katt. Du har tid att hinna med alla då DJn spelar länge denna ljuvliga natt.

Om du bär en tröja i färgen röd eller grön, då tycker vi du är extra skön!

För bara 225kr kan du få natten du alltid drömt att få, så gå bara GÅ!

 

När: Fredag den 15 december 19.00

Var: Bellmanhallen, Larsbergstorget 9, Lidingö

Kostnad: 225 kr ink buffé, fördrink och två dryckesenheter

Tema: Rött och grönt

Annan rolig info: DJ från 22.00

 

Anmälan görs på länken nedanfö>,

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfvHpsf1jIDnnE_nSSEthplnQUGjhYvgWxvXTqzXiIxZRsyPw/viewform?usp=sf_link

anmälan är bindande, sista dag för anmälan är 1 december

 

Hoppas ni är lika taggade som vi är!

Massa kärlek från tomten och hans nissar

 

Betalning sker till 0728734329 - Erika Thorslund

Glöm inte att fylla i era namn vid betalning

Bindande anmälan till Åre-resan 2018!

 

Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Åre-resan 2018. När 48 personer är anmälda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!

 

 

KLICKA HÄR FÖR ANMÄLAN

 

 

 

 

 

Workshop, mingel och mat hos Ericsson!

 

Det blev en succé senast och nu är det dags igen!

 

Ericsson välkomnar oss ännu en gång ut till Kista och denna gången är temat: Pay for Performance - HRs roll i att motivera och utveckla genom lön.

Det kommer vara en blandning mellan presentation av Tobias Julén (HR Head, Business area Digital Services) och Malena Mörner (Global HR Generalist) samt workshop med olika cases.

 

Efter casen bjuder de på mat och mingel då ni får möjlighet att träffas och prata med fler olika HR-personer från Ericsson.

 

Vi kommer åka tillsammans från centralen ca 15.30 för de som vi ha hjälp att hitta, mer exakta instuktioner kommer.

 

Har ni några fråger eller funderingar kan ni höra av er till Klara Fogelberg Skoglösa på facebook så svarar jag så fort jag har möjlighet.

 

Bindande anmälan: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmsEitkhBICgqqGqY-3IOM2sgeTsqd77Zv9DmQS7msHADK-w/viewform

 

HAPPY HALLOWEEN... uuuhh..oooohh (spökljud)

 

Dags att fundera ut den bästa utklädnanden och skrämma alla sina vänner, för SthlmUP ställer till med fest för alla PAOare och deras vänner.

 

Datum: Fredag 2017-11-03

Tid: 19:30

Plats: Midsommargården, Telefonplan

Pris: Förköpsbljett 100kr, i dörren kostar det 120kr. I biljettpriset ingår det en öl/cider/vin-enhet.

 

Förköpsanmälan sker via länken:

https://docs.google.com/forms/d/1A6rxsclMIrNExJyMp3zESsKF0kCb7IW1SpdiEW9nNGE/edit

 

På plast kommer det finnas en bar med försäljning av enklare festdrycker, man får inte ta med egen dryck till lokalen.

 

Under kvällen kommer man kunna roa sig med att lösa mordgåtor, spela beer pong och dansa till läskig musik. Självklart kommer vi att utse bästa utklädnad.

 

OBS! Sista anmälningsdag är 1/11, för att kunna köpa biljett i dörren måste man stå med på eventets lista, det gör du genom att attenda eventet.

Halvårsmöte!

 

Det börjar dra ihop sig för halvårsmöte med SthlmUP och ALLA medlemmar är välkomna!

Var? Kårsalen!

När? 18 oktober klockan 16:00

 

Varför ska ni delta? Det är en möjighet för er att vara med och bestämma över föreningen. Här har ni t.ex. möjlighet att själva söka eller rösta fram andra till förtroendevalda styrelseposter. För föreningen är det av oerhört stort värde att just du dyker upp och påverkar - även om du inte har tänkt att söka några poster själv! Ju fler vi är desto bättre - detta eftersom SthlmUP är en medlemsstyrd förening som strävar efter att allas röster ska höras.

 

Dagordning, plats och vidare information kommer närmre inpå men följande är i grova drag vad vi kommer att rösta om:

 

* Motioner och propositioner

* Styrelseposter som kommer att bli vakanta och således är möjliga att söka:

- Ordförande för kommunikationsutskottet

- Ordförande för näringslivsutskottet

- Ekonomiansvarig

- Sekreterare/administratör (ny post)

Det kan även bli aktuellt att söka ytterligare poster.

 

Vi vill verkligen uppmana alla att våga söka sig till styrelsen. Det är ett arbete som både är roligt och utvecklande. Det förväntas inga tidigare erfarenheter inom styrelsearbete och alla hjälps åt!

 

Varmt välkomna! Det kommer självklart att bjudas på fika!

Personalvetar-SM!

 

Träna innan du går på match! Personalvetar-SM närmar sig!

 

Nu har anmälan äntligen öppnat för Personalvetar-SM - ert alldeles egna case-mästerskap anordnat av ert fackförbund Akademikerförbundet SSR. Sveriges ledande personalvetarstudenter tävlar med ett riktigt uppdrag från en organisation. Ni får spännande föreläsningar och också möta era framtida arbetsgivare! Vinnarna får 10.000 kronor i matkassar och de tre bästa lagen får diplom signerade av den renommerade juryn – en guldkantad merit helt enkelt.

 

Därför vill vi ge såklart ge er ett tillfälle för förberedelse och att få den information ni behöver. Den 19/10 kl. 09.00 kommer projektledarna för Personalvetar-SM till Bojan för att föreläsa om evenemanget och köra ett litet övnings-case med er. Dessutom kommer ni få reda på vilka organisationer som medverkar!

 

Och vet ni vad? Vi bjuder på frukost. Anmälan stänger under kvällen den 17 oktober.

Klicka här för att anmäla dig!

Kom och lär dig mer om hur HR-arbetet fungerar i en kommun!

 

Är du nyfiken på offentlig sektor? Då har du hittat rätt! Den 11 oktober har vi nämligen fått den otroliga möjligheten att besöka Järfälla kommun för att se hur man arbetar med HR i en kommun.

Var? Järfälla Kommunhus, Vasaplatsen 11, Jakobsberg

 

När? 11 oktober klockan 10:00 – 11:30

Vi kommer att få träffa fyra medarbetare från HR-avdelningen som kommer dela med sig av hur arbetsdagarna ser ut samt hur de har kommit dit de är idag. Personerna vi kommer att få träffa är:

-Birgitta Orbert, Personaldirektör

-Åsa Milton, Personalstrateg inom arbetsmiljö och likabehandling

-Jenny Sundberg, Personalstrateg inom personalförsörjning

-Emma Wiklund, Personalkonsult på en förvaltning

 

Om vi har frågor till dem får vi gärna skicka in innan besöket. Skicka dem gärna till naringsliv@sthlmup.se eller skriv dem direkt här i eventet. Vid frågor eller funderingar, kontakta samarbetskoordinator Lisa Sindsjö på 0730 36 37 11.

 

Anmälan till detta event sker HÄR

Hur kan du som ung HR Talang utmärka dig i ett globalt företag?

Vi har fått den otroliga möjligheten att få komma ut till Ericsson i Kista och se hur ett internationellt företag med över 19 000 anställda arbetar med HR-frågor!

 

Var? Torshamsgatan 21, Kista

När? 23 maj klockan 17:00-19:00

 

Vi kommer få träffa Caroline som är HR Bussiness Partner och Christina Raaschou, vilka båda är otroligt snälla och insprirerande, som kommer berätta om vad de letar efter när de anställer unga HR talanger och vad du som ung HR student kan göra för att utmärka dig. Till detta kommer vi ha en workshop då vi får möjlighet att diskutera och ställa våra egna frågor. De kommer också bjuda in ett gäng kollegor som vill vara mentorer, så vi har möjlighet att nätverka och etablera kontakt med en mentor redan under detta event.

 

Eventet kommer hålla hus ute i deras häftiga lokaler i Kista och de kommer bjuda på mat under eftermiddagen.

Förutom detta får du möjlighet att mingla med ett företag som:

 

  • söker 2 sommarjobbare till deras HR-avdelning
  • gärna ställer upp som partner till uppsatser och examensarbeten
  • gärna ställer upp som mentorer

 

Klicka här för bindande anmälan!

 

 

Vi har fått äran att helt gratis delta på Bemanningsdagen i Stockholm den 27 april. Vi har fått 20 platser till denna fantastiska dag, så se till att anmäla dig i formuläret nedan så är du garanterad en plats. Sista anmälningsdag är 20 april!

 

Tryck här för att anmäla dig!

 

Målet med Bemanningsdagen 2017 är att skapa en plats där företag inom rektyrering och bemanningsbranschen kan mötas. Och för oss som studenter är det ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter och få lyssna till erfarna och intressanta föreläsare inom vår bransch.

 

Ta nu chansen att träffa branschkollegor, upplev spännande möten och avsluta dagen med ett trevligt mingel tillsammans med alla på plats!

Ni kan även läsa mer på deras hemsida där står det mer information om alla föreläsningar.

 

Vi ses där!

 

Digital HR – vad är det och hur fungerar det?

Vad är digital HR och HR-system? Hur fungerar det och vad betyder den digitala utvecklingen för HR-branschen framöver?

 

Tisdag eftermiddag 4 april arrangerar Utbildningsutskottet i SthlmUP ett öppet föreläsningsevent för alla PAO-studenter, på både kandidat- och masternivå, just för att besvara dessa frågor. Det blir kortföreläsningar och paneldebatt med några av de hetaste namnen i branschen.

 

Eventet är i Nordenskiöldsalen i GEO-huset på Stockholms Universitet tisdagen 4 april 13.30-17.00. Vi kommer att ha två pauser under eftermiddagen då vi bjuder på fika. Även om du inte kan delta under hela eventet är du varmt välkommen den tid du kan!

 

 

Schema:

13.30-14.15: Välkommen och introduktion av Henrik Ladström från Knowit – Vad är HR-system och digital HR?

 

14.15-14.30: Paus med fika.

 

14.30-15.00: Föreläsning 1: Anna Hamilton – People Analytics.

 

15.00-15.30: Föreläsning 2: Tommie Cau – Så hjälper digitaliseringen jakten på talangerna

 

15.30-15.45: Paus med fika.

 

15.45-16.15: Föreläsning 3: Ulrika Jonsson – HRs roll vid digital transformation

 

16.15-17.00: Paneldebatt om vad teknikutvecklingen och digital HR kan eller kommer betyda för branschen framöver samt möjlighet till frågor.

 

 

 

 

Om Henrik Ladström: Digital HR-konsult på Knowit.

Han fokuserar på att ge HR-avdelningar råd och utbilda dem inom digitalisering.

Hans vision är att lyfta HR till helt nya höjder och framtidssäkra deras arbete i en allt mer uppkopplad och digital värld.

 

Om Anna Hamilton: Skeptisk HR-analytiker som är övertygad om att vägen till en lyckad affär går genom medarbetarna och på vikten av att alltid visa på data som beslutsunderlag i personalekonomiska investeringar. Jobbar som konsult på Doings och sitter sedan drygt ett år i uppdrag som People Analyst på H&Ms Inköpskontor.

 

Ulrika Jonsson arbetar sedan 4 år på Microsoft Sverige där hon efter en lång karriär inom HR nu har övergått till en affärsutvecklande roll med fokus på den digitala transformationen som ju inte främst handlar om teknik, utan om människor, kultur, förändring och ledarskap.

Om Tommie Cau: Vice VD på den nordiska digitala omdömestjänsten Careereye, där anställda kan ge betyg och omdömen på sina arbetsplatser. Han har arbetat i över 10 år med affärsutveckling och rådgivning inom kommunikation och HR, senast som seniorkonsult på digitalbyrån Comprend i Stockholm. Tommie har tidigare varit bland annat varumärkeskonsult, landschef på research- och konsultföretaget Universum och startade 2012 den digitala ledarskapskonferensen Sime HR Summit. Sedan flera år är Tommie även en uppskattad föreläsare, moderator och bloggare med fokus på HR, kommunikation och digitalisering.

 

 

Om respektive miniföreläsning:

 

Anna: People analytics – "Without data, you’re just another person with an opinion"

 

Tillgången till data ger oss nya möjligheter att förutsäga framtida beteenden och skapa riktigt bra beslutsunderlag. Nu gäller det bara för oss alla att använda ”People Analytics” på rätt sätt!

 

Det är stor skillnad på att rapportera och analysera. Datan måste alltid sättas i relation till något annat för att ge effekt. Större HR-projekt bör alltid föregås av ett business case som vilket annars affärsprojekt som helst. Det ska finnas beräkning på Return of Investment, projektplan och en riskanalys!

 

 

Tommie: Så hjälper digitaliseringen jakten på talangerna

 

Hur påverkar digitaliseringen employer branding och rekrytering? Vi pratar om en ny generation digitala jobbsökare, nya användarbeteenden och möjligheterna och utmaningarna med nya digitala kanaler och verktyg. Vad behöver framtida HR-ledare ta med sig in i yrket och vinna kriget om talangerna? Vi tittar på trender, data och konkreta exempel.

 

Ulrica: HRs roll vid digital transformation

 

Ulrika har titeln Digital HR och Director Business Development på Microsoft AB. Ulrika kommer att dela med sig av sina erfarenheter av att driva förändringsarbete kopplat till digital transformation.

 

Finsittning efter Personalvetardagen 2017!

 

Vinter, mörker, kyla och massa blåst. Men vet ni vad, det kommer ljusare tider! Den 29 mars (om endast några veckor) anordnar SthlmUP årets dag, nämligen Personalvetardagen 2017! Och vad passar bättre än att avsluta denna fantastiska dag med en finsittning där vi äter massa god mat, minglar och dansar natten lång? Förra året slog denna sittning rekord i antal deltagare någonsin på en PAO-sittning och detta år kommer såklart bli ännu mer spektakulärt…

 

Var? Liljeholmen, Nybohovsbacken 50

När? 29 mars kl 19:00

Klädsel? Det DU känner dig finklädd i 

Pris? 320 kr/pers

Vad ingår? Fördrink, trerätters och två enheter dryck till maten (öl/vin/cider/läsk)

 

Dessutom kommer det såklart bjudas på en hel del underhållning och trevligt sällskap så leta fram era finaste kläder, damma av dansskorna och tagga ordentligt så ser vi till att detta blir en oförglömlig kväll!

 

OBS! Sista dagen för anmälan och betalning är tisdagen den 21/3 och betalning sker antingen via swish till 0704244594 (Louice Claesson) eller till kontonummer 8331- 1, 3 860 482-3, Föreningssparbanken. Vi har ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller.

 

Anmäl er här:

https://docs.google.com/forms/d/102pzA2bsHiQwF4G54mAsC8HXKu54QgabZqK84Vv9k_A/edit

 

Hamburg

 

Resan till Hamburg är tyvärr slutsåld! Stort grattis till alla er som fått en plats! Ni som inte han knycka åt er en plats men väldigt gärna vill hänga med oss finns det fortfarande en chans. Hör av dig till Olivia Borgersen på olivia.borgersen@gmail.com så skriver hon upp dig på reservlistan.

VI SES I HAMBURG

 

 

 

Insparkssittning!

 

För att avsluta denna inspark slår vi till med en hejdundrande insparkssittning. Ta med er era nya klasskompisar och fira att ni nu på riktigt har börjat den bästa utbildningen. Sthlm-UPs nöjesutskott har äran att bjuda in till er en kväll ni sent ska glömma!

 

När? 28 januari kl 18.00

Var? Folketshus i Sundbyberg, Sturegatan 12

Pris? 250 kr, då får man välkomstdrink, middagsbuffé, dessert och två dryckesenheter (öl/vin/cider)

Efter klockan 22:00 öppnar vi lokalen för samtliga PAO:are så att ni kan mingla och lära känna personer från hela programmet. Välkommna!

Bindande anmälan till Åre-resan 2017!

 

Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Åre-resan 2017. När 48 personer är anmälda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScBvX0rGP5IrNjcasycCL_d9jVrwkzpjrWiaRH_2RY0u9U5JA/viewform?c=0&w=1

 

 

Inspirationsträff med Daniel Krüger - HR-chef på Lernia!

 

På tisdag 8/11 klockan 10 har alla PAO:are möjlighet att träffa Daniel Krüger som med glädje och entusiasm kommer till kårsalen för att träffa och inspirera oss i vår karriär efter utbildningen. Mimmi och Mikaela från näringslivsutskottet har vid flertal tillfällen varit och träffat Daniel som är en störtskön kille med passion för arbetet och arbetets variation. Välkommen till denna träff för att samla på dig nya idéer och perspektiv!

 

Och SÅKLART bjuder SthlmUP på kaffe, te och fika!

 

Mer info om eventet hittar ni här: Facebookevent - Lernia

Halloweenfest med PAO + vänner

 

Förbered er för årets läskigaste och blodigaste fest när det är dags för PAO programmets debut på Halloween och förbered dig på en helkväll där vad som helst kan hända...

 

Datum: Lördagen den 29 Oktober

Tid: 20:00 - 02:00

Plats: Två Grabbar och Kök, Sveavägen 41

Pris: 100kr*

 

Bindande anmälan görs via länken HÄR och måste göras senast kl.12 den 28/10.

 

Alla är välkomna på den här sjudundrandes festen så leta fram din bästa kostym vare sig den är läskig eller ej, ta med alla dina danssugna vänner så gör vi tillsammans detta till den bästa Halloween någonsin!!!

 

Copyright © 2018 Stockholms Universitets

Personalvetarförening, All Rights Reserved

 

HEM - MEDLEMSKAP - NY STUDENT - EVENT/BILDER - PARTNERS - ARBETSLIV - UTSKOTT - OM OSS