EVENT

EVENT

 

Här finner du kommande event som SthlmUP arrangerar.

PAO - JULSITTNING

 

Hej och välkommen på en julefest, för att supa och dansa är det vi gör allra bäst!

Med god mat i mängder, kommer denna buffé vinna med hästlängder.

Hur kan dricka ens ingå tänker ni? Men sluta tänk och sup tänker vi!

Granen är pyntad från topp till tå, på en bättre julefest kan ni ju knappast gå

Dansa med Jossan, ett dåligt ragg eller en riktig katt. Du har tid att hinna med alla då DJn spelar länge denna ljuvliga natt.

Om du bär en tröja i färgen röd eller grön, då tycker vi du är extra skön!

För bara 225kr kan du få natten du alltid drömt att få, så gå bara GÅ!

 

När: Fredag den 15 december 19.00

Var: Bellmanhallen, Larsbergstorget 9, Lidingö

Kostnad: 225 kr ink buffé, fördrink och två dryckesenheter

Tema: Rött och grönt

Annan rolig info: DJ från 22.00

 

Anmälan görs på länken nedanfö>,

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfvHpsf1jIDnnE_nSSEthplnQUGjhYvgWxvXTqzXiIxZRsyPw/viewform?usp=sf_link

anmälan är bindande, sista dag för anmälan är 1 december

 

Hoppas ni är lika taggade som vi är!

Massa kärlek från tomten och hans nissar

 

Betalning sker till 0728734329 - Erika Thorslund

Glöm inte att fylla i era namn vid betalning

Bindande anmälan till Åre-resan 2018!

 

Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Åre-resan 2018. När 48 personer är anmälda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!

 

 

KLICKA HÄR FÖR ANMÄLAN

 

 

 

 

 

Workshop, mingel och mat hos Ericsson!

 

Det blev en succé senast och nu är det dags igen!

 

Ericsson välkomnar oss ännu en gång ut till Kista och denna gången är temat: Pay for Performance - HRs roll i att motivera och utveckla genom lön.

Det kommer vara en blandning mellan presentation av Tobias Julén (HR Head, Business area Digital Services) och Malena Mörner (Global HR Generalist) samt workshop med olika cases.

 

Efter casen bjuder de på mat och mingel då ni får möjlighet att träffas och prata med fler olika HR-personer från Ericsson.

 

Vi kommer åka tillsammans från centralen ca 15.30 för de som vi ha hjälp att hitta, mer exakta instuktioner kommer.

 

Har ni några fråger eller funderingar kan ni höra av er till Klara Fogelberg Skoglösa på facebook så svarar jag så fort jag har möjlighet.

 

Bindande anmälan: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmsEitkhBICgqqGqY-3IOM2sgeTsqd77Zv9DmQS7msHADK-w/viewform

 

HAPPY HALLOWEEN... uuuhh..oooohh (spökljud)

 

Dags att fundera ut den bästa utklädnanden och skrämma alla sina vänner, för SthlmUP ställer till med fest för alla PAOare och deras vänner.

 

Datum: Fredag 2017-11-03

Tid: 19:30

Plats: Midsommargården, Telefonplan

Pris: Förköpsbljett 100kr, i dörren kostar det 120kr. I biljettpriset ingår det en öl/cider/vin-enhet.

 

Förköpsanmälan sker via länken:

https://docs.google.com/forms/d/1A6rxsclMIrNExJyMp3zESsKF0kCb7IW1SpdiEW9nNGE/edit

 

På plast kommer det finnas en bar med försäljning av enklare festdrycker, man får inte ta med egen dryck till lokalen.

 

Under kvällen kommer man kunna roa sig med att lösa mordgåtor, spela beer pong och dansa till läskig musik. Självklart kommer vi att utse bästa utklädnad.

 

OBS! Sista anmälningsdag är 1/11, för att kunna köpa biljett i dörren måste man stå med på eventets lista, det gör du genom att attenda eventet.

Tidigare Event

Halvårsmöte!

 

Det börjar dra ihop sig för halvårsmöte med SthlmUP och ALLA medlemmar är välkomna!

Var? Kårsalen!

När? 18 oktober klockan 16:00

 

Varför ska ni delta? Det är en möjighet för er att vara med och bestämma över föreningen. Här har ni t.ex. möjlighet att själva söka eller rösta fram andra till förtroendevalda styrelseposter. För föreningen är det av oerhört stort värde att just du dyker upp och påverkar - även om du inte har tänkt att söka några poster själv! Ju fler vi är desto bättre - detta eftersom SthlmUP är en medlemsstyrd förening som strävar efter att allas röster ska höras.

 

Dagordning, plats och vidare information kommer närmre inpå men följande är i grova drag vad vi kommer att rösta om:

 

* Motioner och propositioner

* Styrelseposter som kommer att bli vakanta och således är möjliga att söka:

- Ordförande för kommunikationsutskottet

- Ordförande för näringslivsutskottet

- Ekonomiansvarig

- Sekreterare/administratör (ny post)

Det kan även bli aktuellt att söka ytterligare poster.

 

Vi vill verkligen uppmana alla att våga söka sig till styrelsen. Det är ett arbete som både är roligt och utvecklande. Det förväntas inga tidigare erfarenheter inom styrelsearbete och alla hjälps åt!

 

Varmt välkomna! Det kommer självklart att bjudas på fika!

Personalvetar-SM!

 

Träna innan du går på match! Personalvetar-SM närmar sig!

 

Nu har anmälan äntligen öppnat för Personalvetar-SM - ert alldeles egna case-mästerskap anordnat av ert fackförbund Akademikerförbundet SSR. Sveriges ledande personalvetarstudenter tävlar med ett riktigt uppdrag från en organisation. Ni får spännande föreläsningar och också möta era framtida arbetsgivare! Vinnarna får 10.000 kronor i matkassar och de tre bästa lagen får diplom signerade av den renommerade juryn – en guldkantad merit helt enkelt.

 

Därför vill vi ge såklart ge er ett tillfälle för förberedelse och att få den information ni behöver. Den 19/10 kl. 09.00 kommer projektledarna för Personalvetar-SM till Bojan för att föreläsa om evenemanget och köra ett litet övnings-case med er. Dessutom kommer ni få reda på vilka organisationer som medverkar!

 

Och vet ni vad? Vi bjuder på frukost. Anmälan stänger under kvällen den 17 oktober.

Klicka här för att anmäla dig!

Kom och lär dig mer om hur HR-arbetet fungerar i en kommun!

 

Är du nyfiken på offentlig sektor? Då har du hittat rätt! Den 11 oktober har vi nämligen fått den otroliga möjligheten att besöka Järfälla kommun för att se hur man arbetar med HR i en kommun.

Var? Järfälla Kommunhus, Vasaplatsen 11, Jakobsberg

 

När? 11 oktober klockan 10:00 – 11:30

Vi kommer att få träffa fyra medarbetare från HR-avdelningen som kommer dela med sig av hur arbetsdagarna ser ut samt hur de har kommit dit de är idag. Personerna vi kommer att få träffa är:

-Birgitta Orbert, Personaldirektör

-Åsa Milton, Personalstrateg inom arbetsmiljö och likabehandling

-Jenny Sundberg, Personalstrateg inom personalförsörjning

-Emma Wiklund, Personalkonsult på en förvaltning

 

Om vi har frågor till dem får vi gärna skicka in innan besöket. Skicka dem gärna till naringsliv@sthlmup.se eller skriv dem direkt här i eventet. Vid frågor eller funderingar, kontakta samarbetskoordinator Lisa Sindsjö på 0730 36 37 11.

 

Anmälan till detta event sker HÄR

Hur kan du som ung HR Talang utmärka dig i ett globalt företag?

Vi har fått den otroliga möjligheten att få komma ut till Ericsson i Kista och se hur ett internationellt företag med över 19 000 anställda arbetar med HR-frågor!

 

Var? Torshamsgatan 21, Kista

När? 23 maj klockan 17:00-19:00

 

Vi kommer få träffa Caroline som är HR Bussiness Partner och Christina Raaschou, vilka båda är otroligt snälla och insprirerande, som kommer berätta om vad de letar efter när de anställer unga HR talanger och vad du som ung HR student kan göra för att utmärka dig. Till detta kommer vi ha en workshop då vi får möjlighet att diskutera och ställa våra egna frågor. De kommer också bjuda in ett gäng kollegor som vill vara mentorer, så vi har möjlighet att nätverka och etablera kontakt med en mentor redan under detta event.

 

Eventet kommer hålla hus ute i deras häftiga lokaler i Kista och de kommer bjuda på mat under eftermiddagen.

Förutom detta får du möjlighet att mingla med ett företag som:

 

  • söker 2 sommarjobbare till deras HR-avdelning
  • gärna ställer upp som partner till uppsatser och examensarbeten
  • gärna ställer upp som mentorer

 

Klicka här för bindande anmälan!

 

 

Vi har fått äran att helt gratis delta på Bemanningsdagen i Stockholm den 27 april. Vi har fått 20 platser till denna fantastiska dag, så se till att anmäla dig i formuläret nedan så är du garanterad en plats. Sista anmälningsdag är 20 april!

 

Tryck här för att anmäla dig!

 

Målet med Bemanningsdagen 2017 är att skapa en plats där företag inom rektyrering och bemanningsbranschen kan mötas. Och för oss som studenter är det ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter och få lyssna till erfarna och intressanta föreläsare inom vår bransch.

 

Ta nu chansen att träffa branschkollegor, upplev spännande möten och avsluta dagen med ett trevligt mingel tillsammans med alla på plats!

Ni kan även läsa mer på deras hemsida där står det mer information om alla föreläsningar.

 

Vi ses där!

 

Digital HR – vad är det och hur fungerar det?

Vad är digital HR och HR-system? Hur fungerar det och vad betyder den digitala utvecklingen för HR-branschen framöver?

 

Tisdag eftermiddag 4 april arrangerar Utbildningsutskottet i SthlmUP ett öppet föreläsningsevent för alla PAO-studenter, på både kandidat- och masternivå, just för att besvara dessa frågor. Det blir kortföreläsningar och paneldebatt med några av de hetaste namnen i branschen.

 

Eventet är i Nordenskiöldsalen i GEO-huset på Stockholms Universitet tisdagen 4 april 13.30-17.00. Vi kommer att ha två pauser under eftermiddagen då vi bjuder på fika. Även om du inte kan delta under hela eventet är du varmt välkommen den tid du kan!

 

 

Schema:

13.30-14.15: Välkommen och introduktion av Henrik Ladström från Knowit – Vad är HR-system och digital HR?

 

14.15-14.30: Paus med fika.

 

14.30-15.00: Föreläsning 1: Anna Hamilton – People Analytics.

 

15.00-15.30: Föreläsning 2: Tommie Cau – Så hjälper digitaliseringen jakten på talangerna

 

15.30-15.45: Paus med fika.

 

15.45-16.15: Föreläsning 3: Ulrika Jonsson – HRs roll vid digital transformation

 

16.15-17.00: Paneldebatt om vad teknikutvecklingen och digital HR kan eller kommer betyda för branschen framöver samt möjlighet till frågor.

 

 

 

 

Om Henrik Ladström: Digital HR-konsult på Knowit.

Han fokuserar på att ge HR-avdelningar råd och utbilda dem inom digitalisering.

Hans vision är att lyfta HR till helt nya höjder och framtidssäkra deras arbete i en allt mer uppkopplad och digital värld.

 

Om Anna Hamilton: Skeptisk HR-analytiker som är övertygad om att vägen till en lyckad affär går genom medarbetarna och på vikten av att alltid visa på data som beslutsunderlag i personalekonomiska investeringar. Jobbar som konsult på Doings och sitter sedan drygt ett år i uppdrag som People Analyst på H&Ms Inköpskontor.

 

Ulrika Jonsson arbetar sedan 4 år på Microsoft Sverige där hon efter en lång karriär inom HR nu har övergått till en affärsutvecklande roll med fokus på den digitala transformationen som ju inte främst handlar om teknik, utan om människor, kultur, förändring och ledarskap.

Om Tommie Cau: Vice VD på den nordiska digitala omdömestjänsten Careereye, där anställda kan ge betyg och omdömen på sina arbetsplatser. Han har arbetat i över 10 år med affärsutveckling och rådgivning inom kommunikation och HR, senast som seniorkonsult på digitalbyrån Comprend i Stockholm. Tommie har tidigare varit bland annat varumärkeskonsult, landschef på research- och konsultföretaget Universum och startade 2012 den digitala ledarskapskonferensen Sime HR Summit. Sedan flera år är Tommie även en uppskattad föreläsare, moderator och bloggare med fokus på HR, kommunikation och digitalisering.

 

 

Om respektive miniföreläsning:

 

Anna: People analytics – "Without data, you’re just another person with an opinion"

 

Tillgången till data ger oss nya möjligheter att förutsäga framtida beteenden och skapa riktigt bra beslutsunderlag. Nu gäller det bara för oss alla att använda ”People Analytics” på rätt sätt!

 

Det är stor skillnad på att rapportera och analysera. Datan måste alltid sättas i relation till något annat för att ge effekt. Större HR-projekt bör alltid föregås av ett business case som vilket annars affärsprojekt som helst. Det ska finnas beräkning på Return of Investment, projektplan och en riskanalys!

 

 

Tommie: Så hjälper digitaliseringen jakten på talangerna

 

Hur påverkar digitaliseringen employer branding och rekrytering? Vi pratar om en ny generation digitala jobbsökare, nya användarbeteenden och möjligheterna och utmaningarna med nya digitala kanaler och verktyg. Vad behöver framtida HR-ledare ta med sig in i yrket och vinna kriget om talangerna? Vi tittar på trender, data och konkreta exempel.

 

Ulrica: HRs roll vid digital transformation

 

Ulrika har titeln Digital HR och Director Business Development på Microsoft AB. Ulrika kommer att dela med sig av sina erfarenheter av att driva förändringsarbete kopplat till digital transformation.

 

Finsittning efter Personalvetardagen 2017!

 

Vinter, mörker, kyla och massa blåst. Men vet ni vad, det kommer ljusare tider! Den 29 mars (om endast några veckor) anordnar SthlmUP årets dag, nämligen Personalvetardagen 2017! Och vad passar bättre än att avsluta denna fantastiska dag med en finsittning där vi äter massa god mat, minglar och dansar natten lång? Förra året slog denna sittning rekord i antal deltagare någonsin på en PAO-sittning och detta år kommer såklart bli ännu mer spektakulärt…

 

Var? Liljeholmen, Nybohovsbacken 50

När? 29 mars kl 19:00

Klädsel? Det DU känner dig finklädd i 

Pris? 320 kr/pers

Vad ingår? Fördrink, trerätters och två enheter dryck till maten (öl/vin/cider/läsk)

 

Dessutom kommer det såklart bjudas på en hel del underhållning och trevligt sällskap så leta fram era finaste kläder, damma av dansskorna och tagga ordentligt så ser vi till att detta blir en oförglömlig kväll!

 

OBS! Sista dagen för anmälan och betalning är tisdagen den 21/3 och betalning sker antingen via swish till 0704244594 (Louice Claesson) eller till kontonummer 8331- 1, 3 860 482-3, Föreningssparbanken. Vi har ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller.

 

Anmäl er här:

https://docs.google.com/forms/d/102pzA2bsHiQwF4G54mAsC8HXKu54QgabZqK84Vv9k_A/edit

 

Hamburg

 

Resan till Hamburg är tyvärr slutsåld! Stort grattis till alla er som fått en plats! Ni som inte han knycka åt er en plats men väldigt gärna vill hänga med oss finns det fortfarande en chans. Hör av dig till Olivia Borgersen på olivia.borgersen@gmail.com så skriver hon upp dig på reservlistan.

VI SES I HAMBURG

 

 

 

Insparkssittning!

 

För att avsluta denna inspark slår vi till med en hejdundrande insparkssittning. Ta med er era nya klasskompisar och fira att ni nu på riktigt har börjat den bästa utbildningen. Sthlm-UPs nöjesutskott har äran att bjuda in till er en kväll ni sent ska glömma!

 

När? 28 januari kl 18.00

Var? Folketshus i Sundbyberg, Sturegatan 12

Pris? 250 kr, då får man välkomstdrink, middagsbuffé, dessert och två dryckesenheter (öl/vin/cider)

Efter klockan 22:00 öppnar vi lokalen för samtliga PAO:are så att ni kan mingla och lära känna personer från hela programmet. Välkommna!

Bindande anmälan till Åre-resan 2017!

 

Klicka på länken och fyll i formuläret för att anmäla dig till Åre-resan 2017. När 48 personer är anmälda kommer anmälan automatiskt att stängas. Om du får en bekräftelse när du klickat på "skicka" vet du att du är anmäld. Först till kvarn!

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScBvX0rGP5IrNjcasycCL_d9jVrwkzpjrWiaRH_2RY0u9U5JA/viewform?c=0&w=1

 

 

Inspirationsträff med Daniel Krüger - HR-chef på Lernia!

 

På tisdag 8/11 klockan 10 har alla PAO:are möjlighet att träffa Daniel Krüger som med glädje och entusiasm kommer till kårsalen för att träffa och inspirera oss i vår karriär efter utbildningen. Mimmi och Mikaela från näringslivsutskottet har vid flertal tillfällen varit och träffat Daniel som är en störtskön kille med passion för arbetet och arbetets variation. Välkommen till denna träff för att samla på dig nya idéer och perspektiv!

 

Och SÅKLART bjuder SthlmUP på kaffe, te och fika!

 

Mer info om eventet hittar ni här: Facebookevent - Lernia

Halloweenfest med PAO + vänner

 

Förbered er för årets läskigaste och blodigaste fest när det är dags för PAO programmets debut på Halloween och förbered dig på en helkväll där vad som helst kan hända...

 

Datum: Lördagen den 29 Oktober

Tid: 20:00 - 02:00

Plats: Två Grabbar och Kök, Sveavägen 41

Pris: 100kr*

 

Bindande anmälan görs via länken HÄR och måste göras senast kl.12 den 28/10.

 

Alla är välkomna på den här sjudundrandes festen så leta fram din bästa kostym vare sig den är läskig eller ej, ta med alla dina danssugna vänner så gör vi tillsammans detta till den bästa Halloween någonsin!!!

 

Copyright © 2017 Stockholms Universitets

Personalvetarförening, All Rights Reserved

 

HEM - MEDLEMSKAP - NY STUDENT - EVENT/BILDER - PARTNERS - ARBETSLIV - UTSKOTT - OM OSS