ARBETSLIV

ARBETSLIV

 

Här hittar du både jobbannonser och olika event som arrangeras i branschen. Sidan uppdateras ständigt så ta det för vana att titta in då och då så att du inte missar något.

 

Vill ni också synas här? Kontakta Näringslivsutskottet på: naringsliv@sthlmup.se

 

Vi söker en student till världens roligaste jobb!

 

Inom vår koncern finns tre intressanta varumärken.

 

SinneWorks - bemanning-/rekryteringsbolag inriktat på språkkompetens

ProStaffing – Bemanning inriktat på egenanställda konsulter

Huntee – Inköpsportal mot bemanning-/rekryteringsbranschen

 

Du har möjlighet att bli delaktig i alla.

Den vi söker nu är en person som kan arbeta med driften i bemanningsföretaget ProStaffing.

 

Vi söker dig som är driven, intresserad av människor, service, försäljning och företagande. Du är inte rädd för att ta tag i nya uppgifter, vi ser hellre att du vågar göra fel än att du inte försöker.

 

Vi är ett mindre bolag vilket möjliggör din delaktighet i hela verksamheten, allt från försäljning till framtida strategier och utveckling. En stor fördel för dig som vill lära dig allt om bemanning-/rekryteringsbranschen och företagande. Hos de större bolagen kommer din roll endast handla om att sitta med administrativa uppgifter och search i ett hörn. Det kommer det inte göra hos oss. Vi vill att du utvecklas i din roll och där du trivs bäst ser vi till att du utvecklas ordentligt. Vi som driver koncernen har gedigen erfarenhet från branschen.

 

Vi ser naturligtvis att dina studier kommer i första hand, har full förståelse för tentaperioder och uppsatser.

 

Vi sitter centralt i Stockholm och Helsingfors, du kan arbeta där det passar dig, även hemifrån till viss del. Du kommer vara en del av ett väldigt kul gäng med höga ambitioner.

 

Dina arbetsuppgifter:

 

Att ha riktigt kul på jobbet

Intervjuer, från urvalsintervjuer till slutintervjuer, fysiska och telefon

Urvalsprocesser

Kandidatpresentationer

Prospektering

Search, detektivarbete för att hitta svåra profiler

Kundbesök och kundsamtal

Annonsering

Konsultuppföljning/samtal

Personalansvar av konsulter på uppdrag

 

För att söka tjänsten, klicka här

 

Kry söker studenter

 

Vi söker studenter till operations-teamet på KRY som kan hjälpa till med morgon-, kväll- och helgbemanning på vår jourtelefon för läkarna. Det kan handla om att svara på allt ifrån tekniska problem till att korrigera deras scheman till att koppla samman med jourhavande läkare. Du har möjlighet att vara flexibel och ditt schema läggs upp så att när du har jourtelefonen har du även arbetstid dessa timmar och kan få utföra andra administrativa arbeten i samråd med dina KRY operations-kollegor!

 

Läs mer och ansök här

The future of HR

 

Are you working in the intersection between Human Resources and Software Development? Then you should join in on this HR Open Space event 13/11! Stockholm today is one of the world’s main hubs for growing Software Companies. The dynamic environment in these companies challenges old process and HR, for one, seems to be running fast to keep up with what is happening. Are you also seeing the gap between HR and R&D increasing? Can we disrupt the way HR is functioning? Let’s invite our forward thinking game changers to make it happen! (That is YOU!) Before we co-create the agenda for small group discussions we will kick of with EXAMPLES of FAILURE and SUCCESS, this time around on: ***Development Talks / 1:1 / Goal setting / Coaching*** This event is for you who want to drive change, discuss, share and get inspired to work more proactive with HR. Perhaps you are part of the management team in your company, the steering group, a project manager, HR director, HR Business Partner, HR generalist or change leader. And, thank you all of you who joined in on the very first event in september! I am looking forward to discuss further, share and get inspired to work more proactive with HR together with you :-)

 

Read more and sign up here

 

Chef i välfärden – vad behövs för att göra ett bra jobb?

 

Chefer är viktiga för att skapa attraktiva och välfungerande jobb inom välfärden. Men många chefer är hårt pressade av hög arbetsbelastning, stort personalansvar och knappa resurser. Och omsättningen bland chefer i offentlig sektor är stor. I en ny SNS-rapport presenteras forskning om chefers arbetsmiljö i kommunal sektor.

 

Vad behöver en chef för att kunna göra ett bra jobb? Vilka förutsättningar har kommunala chefer att leda sina verksamheter? Hur kan arbetsmiljön förbättras för att undvika onödig stress och negativa hälsoeffekter?

 

Det är några av frågorna Lisa Björk och Linda Corin, forskare i sociologi respektive arbetsvetenskap, har undersökt i en ny SNS-rapport. De har studerat förutsättningarna för chefskap inom skola, omsorg och teknisk service i sju kommuner i Västra Götaland.

 

Välkommen till ett seminarium om förutsättningar för chefskap i offentlig sektor tillsammans med kommunchefer, företrädare för facket och forskare.

 

Seminariet anordnas inom ramen för SNS forskningsprojekt Framtidens kompetensförsörjning, som syftar till att bidra med forskningsbaserade underlag för att säkra en fortsatt konkurrenskraftig kompetensförsörjning.

 

Medverkande

Lisa Björk, forskare i sociologi och utvecklingsledare i Västra Götalandsregionen

Linda Corin, forskare i arbetsvetenskap och utvecklingsledare i Västra Götalandsregionen

Annika Elias, ordförande, Ledarna

Jenny Ohlsson, enhetschef, Nynäshamns kommunala hemtjänst

Kaisa Söderström, socialdirektör, Uppsala kommun

Stefan Tengblad, docent i företagsekonomi, Högskolan i Skövde

 

Samtalet leds av Ilinca Benson, vice vd och kommunikationschef på SNS.

 

Tid och plats

Torsdagen den 16 november kl. 10:00-11:30 , SNS, Jakobsbergsgatan 18, Stockholm. Registrering med kaffe från kl. 09:45. Konferensen börjar kl. 10:00. Lunchsmörgås serveras efter seminariet.

 

Frågor

Frågor besvaras av projektledare Johanna Öqvist, johanna.oqvist@sns.se. Vid anmälningsfrågor vänligen kontakta Alma Zunic, alma.zunic@sns.se.

 

Anmälan och pris

Antalet platser är begränsat. Ni deltar kostnadsfritt och anmäler sig till johanna.oqvist@sns.se

Vid avanmälan efter den 14 november eller vid utebliven ankomst debiteras en avgift. Anmäl dig genom att svara på detta mejl.

 

Varmt välkommen!

STAFFING AND RECRUITMENT ASSISTANT

 

Vill du vara med och utvecklas i vår fortsatta framgångssaga? Nu söker vi nya Staffing & Recruitment Assistants till våra kontor i Stockholm som vill komplettera sina studier med ett meriterande extrajobb. Till denna roll söker vi dig som är fartfylld och ansvarfylld samt vill ta dig an möjligheten att klättra inom Academic Work. Du blir en del av en stark kultur som genomsyras av energi, utvecklingsfokus och mycket hjärta. Detta kan bli starten på din fortsatta karriär hos oss!!!

Såhär säger Sarah, Staffing & Recruitment Assistant och personalvetarstudent om rollen:

 

”Det mest värdefulla är att jag får testa på många olika aspekter av personalvetaryrket, då jag får använda det jag lär mig i skolan i praktiken. I rollen får jag erfarenhet inom rekrytering och HR-arbete. Det har fått mig att inse vad just jag är duktig på, vad jag tycker är roligt och vad jag vill arbeta med i framtiden. Ett stort plus är också att jag får möjligheten att arbeta med fantastiska kollegor och skapa ett starkt nätverk inför framtiden.”

 

Arbetsuppgifter:

Som assistent hos oss har du en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. I första hand kommer du vara sysselsatt med att:

 

· Ansvara för urvalsprocesser och CV-selektering

 

· Kontakta kandidater och göra telefonintervjuer

 

· Ta referenser via telefon

 

· Skapa annonser och affischer för aktuella tjänster

 

· Skriva kandidatpresentationer till kunder

 

· Hjälpa till med lönehantering och arbetsgivarintyg

 

Genom vårt Assistant Training Program får du stöd och vägledning för att ta dig an fler uppgifter och allt mer ansvar i takt med att du blir varm i kläderna. På sikt kommer du hålla i intervjuer och ta ett större ansvar för hela rekryteringsprocesser.

 

Vi söker dig som:

 

· Studerar på universitet/högskola och har minst tre terminer kvar på dina studier. Då vi har kunder inom många olika branscher söker vi studenter med olika studieinriktningar, främst personal men också tex ekonomi, IT, eller teknik.

 

· Har goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetsuppgifterna kräver det.

 

Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av administrativt arbete, service, kundkontakt eller försäljning. Som person är du bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap och du är kommunikativt skicklig i både tal och skrift. Vidare är du en person som ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du kan snabbt anpassa dig efter ändrade förutsättningar och är orädd inför nya situationer.

 

Deadline - urval sker löpande

 

Läs mer och sök här

 

 

NGENIA är en naturlig kontaktyta för framgångsrika ingenjörer, teknikintresserade individer och tillväxt-orienterade organisationer som bär två karaktärs-drag: hög potential och höga ambitioner. Precis som vi. Precis som du?

 

Vår drivkraft är att göra avtryck genom att optimera förutsättningarna för de människor som utformar vår värld. Det låter inte göra sig själv utan är bara möjligt om vi:

Bygger varaktiga relationer i allt vi gör

Visar ett personligt intresse och vågar ta ställning

Gör det andra gör idag, annorlunda imorgon

NGENIA är en del av Holm Henning & Partners, en av Sveriges snabbast växande organisationer inom humankapital och 2017 utsett till Sveriges tredje bästa arbetsplats av Great Place to Work och Gasellföretag.

Du får:

Arbeta som Researcher i ett högpresterande team

Stort ansvar som delprojektledare med fokus på marknadsanalys och kandidathantering

Möjlighet att arbeta affärs- och kundnära

Unik chans att bygga upp ditt professionella nätverk

Ett flexibelt extraarbete vid sidan av studierna, ca 2 dagar per vecka

Du är:

Analytisk och duktig på att tolka information

Social och tycker om att ta kontakt med människor

Ansvarstagande och har lätt för att ta egna initiativ

Långsiktig, Engagerad, Nyfiken och Affärsmässig

Intresseanmälan skickas senast den 3 november till: linnea.soderholm@ngenia.se

Den 24:e november är det dags för årets forskardag

 

Där lyfter vi varje år ett nytt, aktuellt tema inom HR- området med syfte att göra den senaste forskningen på temat tillgänglig och tillämpbar för dig

som arbetar med HR­frågor. Vi djupdyker i ett ämne och ger dig evidens att agera vidare på i din

organisation.

Under årets forskardag kommer vi fokusera på temat: God arbetsmiljö & hälsa.

Du som student har möjlighet att anmäla dig till ett mycket rabatterat pris!

Ordinarie pris: 4900 kr ex moms

Ditt pris som student: 1000 kr ex moms.

När?

Fredag 24/11 kl. 09.00­17.00

Var?

Bygget Fest & Konferens

Norrlandsgatan 11

Stockholm

Varmt välkommen! Anmäl dig här

 

 

Copyright © 2017 Stockholms Universitets

Personalvetarförening, All Rights Reserved

 

HEM - MEDLEMSKAP - NY STUDENT - EVENT/BILDER - PARTNERS - ARBETSLIV - UTSKOTT - OM OSS